Actueel

24 mei

Drie generaties vernieuwing in schoenenzaak SHUZ

SHUZ schoenen bestaat ruim 90 jaar. Drie generaties ondernemers in de familie Schmit brengen elk hun vernieuwing in de zaak. Wilmar Schmit (48), die met twee broers uit de huidige generatie de leiding heeft over het bedrijf vertelt: "Mijn grootvader begon met een winkel in Amsterdam. Nu hebben we 19 winkels en verkopen we ook online. Retail is leuk. Als ondernemer is je werk je leven. En als je goed bezig bent met je vak, kun je een gedegen onderneming opzetten. Kansen krijgen, zien en pakken. Als je zelf je werk serieus neemt en zorgt voor groei, straal je dat ook uit. Dat zien leveranciers en klanten dan ook. Wij willen onze klanten blijven inspireren. Met schoenen in het hogere segment. Daarom reizen we elk seizoen naar het buitenland om te zien wat er gebeurt op dat gebied. Altijd op zoek naar vernieuwing. Want ons bedrijf is wel oud, maar zeker niet van gisteren."
Lees meer

19 mei

Risico's van automatisch upgraden naar Windows 10

Microsoft heeft besloten om in de week van 8 februari de gratis upgrade naar Windows 10 als 'aanbevolen upgrade' te kenmerken. Hierdoor ontstaat het risico dat sommige software/hardware niet meer werkt. Lees snel verder om de risico's te beperken.
Lees meer

04 april

Partnerschap stelt nieuwe normen aan loyalty

Loyalty speelt een belangrijke rol in het huidige retail-landschap. Retailers willen de klant beter leren kennen en inspelen op hun wensen en behoeften. Door de samenwerking tussen ACA en 2factors kunnen retailers de klanten optimaal bedienen dankzij de naadloze communicatie tussen kassa, backoffice en loyalty-tool.
Lees meer

31 maart

Consumenten positief over vergoeding plastic tassen

Een meerderheid (53 procent) van de consumenten is bij geplande aankopen positief over de nieuwe regeling rond plastic tasjes. Vijftien procent is negatief over het verbod op gratis plastic tasjes. Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect onder ruim duizend consumenten.
Lees meer

30 maart

Google verwijdert advertenties uit de rechterkolom

Vrijdag 19 februari 2016 heeft Google bevestigd dat de advertenties aan de rechterkant van de desktop zoekresultaten niet meer zichtbaar zijn. In plaats van deze rechterkolom verschijnt er een 4e advertentieruimte bovenaan de organische zoekresultaten.
Lees meer

23 maart

Financiële administraties draaien steeds vaker in cloud

Steeds meer organisaties draaien hun financiële administratie op de cloud. Ook bij ACA merken we dat retailers starten met de cloud of overgaan van een eigen locatie op de cloud. Ook dit jaar zet deze trend door. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile.
Lees meer

04 maart

Micro Fashion vindt ‘where wholesale meets retail’-ervaring in fashion software ACA

De focus van Micro Fashion verschuift van stropdas naar fashion. Omnichannel ondernemen en sturing op retail speelt hierbij een grote rol. Deze ontwikkeling vraagt om software met een ‘where wholesale meets retail’-ervaring. In 2013 ontwikkelde ACA het softwareprogramma XPRT omdat de wens voor een geïntegreerde oplossing steeds belangrijker wordt voor fashionondernemers. Samenwerking tussen deze twee fashionpartijen brengt het beste van twee werelden samen.
Lees meer

02 maart

Nieuwe collega!

Jolanda Gerritse komt ons team versterken in de rol van Senior Financieel Consultant voor ons softwareprogramma XPRT! Ze zal klanten adviseren bij het ondersteunen en verbeteren van hun bedrijfsvoering.
Lees meer

26 februari

Nieuwe verplichtingen rondom Google Shopping

Onze partner in Online Marketing 'Multiply' heeft Google-nieuws. Sinds de herfst van 2015 waren adverteerders namelijk verplicht GTIN-codes op te nemen voor 50 merken die Google had aangewezen. Vanaf 16 mei komen er nog meer merken bij...
Lees meer

24 februari

3D geprinte kleding Ohne Titel gooit hoge ogen tijdens NYFW

Het 3D-printen van kleding is niet nieuw binnen de modewereld. Tal van bedrijfjes experimenteren momenteel met het 3D-printen van kleding. Het modemerk Ohne Titel tilde 3D-fashion echter naar een hoger niveau: ontwerpsters Alexa Adams en Flora Gill werkten samen met Shapeways en Microsoft en lieten een jurk zien waarbij het potentieel te zien is van het samenvoegen van 3D printen met traditionele mode technieken.
Lees meer
Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
en ontvang de laatste nieuwsupdates.

Wilt u meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contactinformatie