Customer Service

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze software? Hier staat een handig overzicht met veelgestelde vragen én bijbehorende antwoorden. Staat je vraag er (nog) niet bij? Bel gerust met onze afdeling Support via +31 (0)40 8800 112.

Ik krijg op de kassa de melding dat er een update beschikbaar. Wat nu? 

Zie voor meer informatie over onze Openstore / Storecenter update de pagina Autoupdate.

Openstore meldt een databasefout en de kassadatum staat ingesteld op 30-12-1899. Hoe kan ik dit verhelpen?

Als je de computer voor de eerste keer op je pc opstart na een Windows update, dan past het besturingssysteem automatisch de juiste gebruiksinstellingen toe. Daardoor kan het opstarten langer duren dan normaal en wordt het databaseprogramma mogelijk niet opgestart. Deze melding is dan het gevolg. Herstart in dat geval je pc en Openstore en kijk of het probleem dan is verholpen.

Bij het opstarten van Winstore of IPOS verschijnt de melding dat een vereist service pack niet is geïnstalleerd. Hoe kan ik dit oplossen?

Als je de computer voor de eerste keer op je pc opstart na een Windows update, dan past het besturingssysteem automatisch de juiste gebruiksinstellingen toe. Daardoor kan het opstarten langer duren dan normaal en wordt het vereiste service pack mogelijk niet geïnstalleerd. Deze melding is dan het gevolg. Herstart in dat geval je pc en Winstore of IPOS en kijk of het probleem dan is verholpen.

NOD32 geeft aan dat de applicatie geüpdatet moet worden. Hoe doe ik dit?

NOD32 moet worden geüpdatet nadat je de upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. Dit kun je eenvoudig zelf doen door naar het actiecentrum te gaan. Dat doe je door te klikken op het icoon van de tekstballon te klikken onderin de taakbalk van Windows 10. Klik vervolgens op 'Uw beveiligingsabonnement moet worden vernieuwd'.

Mijn touchscreen bediening werkt niet meer nadat ik de upgrade naar Windows 10 heb uitgevoerd. Hoe kan ik dit oplossen?

In een aantal gevallen moet de driversoftware van het touchscreen beeldscherm worden geüpdatet. Deze kun je downloaden via deze website. Selecteer het besturingssysteem Windows 10 32/64bit. Download het installatiebestand (Elo Touch Solutions Multi-Touch Driver) en voer dit uit op je kassa. Na de installatie wordt direct de zogenaamde calibratie van het beeldscherm gestart. Volg de aanwijzingen op het scherm. Na het uitvoeren adviseren wij een herstart van de computer. Na de installatie van de driversoftware is er een geluid hoorbaar bij iedere aanraking van het scherm. Dit kun je uitzetten door de stappen in dit document uit te voeren.

De applicatie iRetailium werkt niet meer nadat ik iOS 11 op mijn iPhone / iPad heb geïnstalleerd. Wat nu?

In september lanceerde Apple iOS 11, het nieuwe operating systeem voor iPhone en iPad. Een van de onderdelen in deze nieuwe update is een wijziging in de browser. Door deze wijziging werkt onze iRetailium app, die te vinden is in de App Store, helaas niet in combinatie met iOS 11. Wij hebben ervoor gekozen om geen oplossing te ontwikkelen om iRetailium werkend te krijgen met iOS 11. Wij bieden verschillende alternatieven aan die u kunt gebruiken, zoals PowerBI. Vraag hiernaar bij uw accountmanager.

Ook kunt u uw data opvragen via de webbrowser (Safari/ Chrome) op uw telefoon. Door middel van een snelkoppeling op uw telefoon zijn de door u gewenste gegevens altijd snel beschikbaar. Via onderstaande link vindt u een handleiding waarin de installatie van iRetailium voor Apple en Android beschreven wordt. In paragraaf 2.2 wordt uitgelegd hoe u de iRetailium app kunt vervangen door de browser variant. Aan het gebruik van iRetailium via uw webbrowser zijn geen extra kosten verbonden.


Handleiding iRetailium via browser

Wilt u meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contactinformatie