Nieuws

26 april

Winkelkengetallen: welke cijfers gebruikt u om uw onderneming effectief te sturen?

Veel fashion retailers hebben een voorkeur voor zoveel mogelijk productwisselingen op hun winkelvloer. Nieuwe items trekken de aandacht: winkelend publiek neemt immers het liefst de laatste mode mee naar huis. Trends en collecties wisselen elkaar steeds sneller af, niet in de laatste plaats door webshops en sociale media waar de consument dagelijks een flinke hoeveelheid nieuwe producten en fashion trends te zien krijgt. Als fashion retailer moet je daarop kunnen inspelen om de aandacht te kunnen vasthouden. Dat betekent dat doelgericht sturen op betere resultaten noodzakelijk. Of u nu één winkel heeft, of meerdere. En of u nu wel of geen webshop heeft. Goede kengetallen zijn daarbij onmisbaar. Maar waarom zijn die kengetallen eigenlijk zo belangrijk?
Lees meer

04 april

Noppies: “Ons doel? Het reduceren van nee-verkopen!”

Nee-verkopen reduceren, klantbeleving verhogen, afnemende verschillen tussen webshop en retail. Stuk voor stuk zijn het zaken waar ondernemers binnen de fashionbranche in toenemende mate mee bezig zijn. Door veranderende behoeften van consumenten worden fysieke retail en online steeds vaker gecombineerd. Hierdoor verandert de rol van de merkleverancier. Zo ook bij Noppies, hét merk voor zwangerschapskleding en baby- en kinderkleding. In 2015 stapte Noppies als eerste klant over naar software-oplossing XPRT van ACA. Kenmerkend voor deze software is de naadloze integratie van wholesale, retail en e-commerce.
Lees meer

28 maart

[BLOG] Retourzendingen webshops: bespaar tijd door automatisch uitbetalen van refunds

Als online retailer wilt u zo goed mogelijk voldoen aan de vraag en verwachting van uw klanten. Toch komt het met grote regelmaat voor dat die klant een bestelling retour stuurt: jaarlijks gaat gemiddeld 30% van alle online kledingaankopen terug naar de webshop. Zo bestellen klanten geregeld kleding in dubbele maten of kleuren, om thuis de artikelen te passen. Dat levert niet alleen retouren op, maar ook verzend- en bezorgkosten die betaald moeten worden.
Lees meer

21 maart

Fashion en lifestyle bedrijf Bomont: “Samen met ACA werken we aan de ultieme klantbeleving”

Een fashion en lifestylebedrijf met passie en bovendien een bijzonder concept. Het Zeeuwse Bomont combineert fashion en living in hun 9 inspirerende en gezellige winkels met een webshop. Met behulp van software oplossing Retailium van ACA zet het bedrijf in op het steeds beter kennen en bedienen van hun klanten. Nawish Baars, Operationeel Directeur bij Bomont: “Volledige integratie van alle processen op het gebied van inkoop, verkoop en voorraadstatus is noodzakelijk. Alleen zo kunnen wij slim gebruik maken van beschikbare data en zorgen voor een optimale klantervaring. De managementrapportages van Retailium geven ons de informatie die we dagelijks nodig hebben om te kunnen blijven verbeteren.”
Lees meer

16 maart

Only for Men opent nieuwe winkel in Nieuwegein

Mannenmodeketen Only for Men heeft op dinsdag 14 maart een nieuwe winkel in Nieuwegein spectaculair geopend. De winkel beslaat 1000 m2 en bevat een ruim assortiment aan topmerken. Bijzonder aan deze winkel is dat deze twee horecapunten bevat, waaronder het Mensperience Café op de begane grond waar men kan genieten van koffie en heerlijke broodjes.
Lees meer

14 maart

Konijnendijk Mode: “Met XPRT zijn we klaar voor de toekomst”

“Je wilt vooruit en meegaan in ontwikkelingen, maar op een gegeven moment hang je vast in een systeem. Dan weet je dat het tijd is om de stap te zetten naar nieuwe software”. Aan het woord is Daniëlle de Koning, Administratief Medewerker bij Konijnendijk Mode. Ze speelde een belangrijke rol in de overstap van ACA’s Classic pakket naar de nieuwste software oplossing XPRT. Het familiebedrijf met een winkel van meer dan 4000 m2 aan dames- en herenmode bestaat dit jaar 80 jaar en eind 2016 maakte Konijnendijk de overstap naar XPRT. Een grote stap voorwaarts.
Lees meer

08 maart

Automatiseringsoplossing XPRT van ACA gecertificeerd door Microsoft

Omnichannel automatiseringsoplossing XPRT is door Microsoft geaccrediteerd binnen het Certified for Microsoft Dynamics (CfMD) programma. XPRT, een add-on op de erp-software Microsoft Dynamics NAV, is de nieuwste ontwikkeling van ACA voor de fashionbranche.
Lees meer

21 februari

[BLOG] Snelle en efficiënte orderverwerking door centrale levering multi-line orders

Anno 2017 zijn consumenten steeds minder gebonden aan een specifieke plaats of tijdstip om hun aankopen te doen. Verwachtingen veranderen: de consument wil zijn online bestelling bijna net zo snel in huis hebben als wanneer hij de fysieke winkel bezoekt. Om dat te realiseren is een naadloze logistieke organisatie onmisbaar. Veel van onze klanten hebben hun webshop niet alleen aan de voorraad van het centraal magazijn gekoppeld, maar ook aan de voorraad van de winkels. Maar daar houdt het niet op, want hoe krijg je nu zo snel mogelijk en efficiënt mogelijk het pakketje bij de klant? Verstuur je een order direct vanuit de winkel (‘decentrale levering’)? Of verzamel je de goederen vanuit de winkels en stuur je het op vanuit het centraal magazijn (centrale levering)?
Lees meer

02 februari

Microsoft adviseert overstap naar Windows 10. Wat betekent dit?

Microsoft heeft Windows 7 gebruikers afgelopen week aangeraden om nu al over te stappen naar Windows 10. De software krijgt nog tot 2020 beveiligingsupdates, daarna stopt de ondersteuning. Microsoft geeft nu echter aan dat bedrijven die het systeem nog die volledige drie jaar blijven gebruiken enorme risico’s nemen, omdat Windows 7 niet kan voldoen aan de veiligheidseisen die nodig zijn om hacking en virussen tegen te gaan.
Lees meer

21 september

ACA versterkt positie in fashion wholesale

De afgelopen maanden zijn Alix the Label en Petrol Industries een samenwerking aangegaan met ACA. Deze is erop geënt hun bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen met automatiseringsoplossing XPRT.
Lees meer
Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
en ontvang de laatste nieuwsupdates.

Wilt u meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contactinformatie