Nieuws

02 oktober

Succesvolle lancering Winstore Online in PEC Zwolle Stadion

Afgelopen donderdag 28 oktober vond in het MAC³PARK stadion Zwolle het eerste Winstore Online Launch event plaats. Dit stadion is de thuisbasis waar voetbalclub PEC Zwolle topsport bedrijft en die mentaliteit past dan ook goed bij fashionondernemers. Een perfecte plek dus om bestaande klanten en overige geïnteresseerden kennis te laten maken met Winstore Online, de nieuwste versie van ons voorraadbeheersysteem Winstore. Ook konden aanwezigen deelnemen aan een inspirerende masterclass over Kengetallen en KPI’s. Een mooie combinatie die resulteerde in een geslaagd evenement, dat bezocht werd door ruim 60 klanten van ACA en 2 potentiele klanten.
Lees meer

26 september

Longtail in de retail: over optimaal voorraadbeheer

De grote kracht van fysieke winkels ten opzichte van webshops is dat een consument precies weet waar hij aan toe is als het gaat om model, formaat en pasvorm van het gewenste product. Het optimaal beschikbaar hebben van voorraad is echter een stuk lastiger dan in een online winkel. Een stuk makkelijker wordt het wanneer de voorraad van die fysieke winkel en de webshop direct op elkaar aansluiten. Steeds vaker wordt er nog een extra stap gezet: het aanbieden van ‘niet-voorraadhoudende artikelen’ op de webshops. Hoe werkt deze vorm van longtail in de retail precies?
Lees meer

05 september

Bijproducten: van ondergeschoven kindje bij winkelpersoneel naar enorme winstkans

Als ondernemer zoek je altijd naar manieren om je winst te verhogen. Een van de manieren die kan zorgen voor extra aanloop in de winkel en extra inkomsten, is het presenteren en verkopen van bijproducten (onderhoudsmiddelen, verzorgingsartikelen of fournituren). Indien er de juiste aandacht aan wordt besteed kan verkoop van bijproducten tot wel 3 procent van de totale omzet bedragen. Een aanzienlijk percentage, maar toch is deze productgroep nog vaak een ondergeschoven kindje in veel winkels. Hoe komt dat en hoe kun je personeel stimuleren om meer aandacht te besteden aan bijproducten?
Lees meer

29 augustus

Cashflow forecasting: volg de financiële positie van uw bedrijf op de voet

Forecasten. Begrijpen wat de toekomst kan gaan brengen en daarop anticiperen. In een eerdere blogpost bespraken wij forecasting al eens als andere kijk op voorraadbeheer, dat in veel bedrijven nog altijd op statische gronden plaatsvindt. Vandaag wil ik graag een vervolg geven aan dit onderwerp, door net een stapje verder te gaan: het forecasten van uw cashflow. Want als u uw voorraad en omzet kan forecasten, moet of kunt u dat ook doen met uw geldstroom. En dat is belangrijk, zodat u kunt zien of die cashflow in bepaalde periodes negatief is of dreigt te worden. Maar hoe zit dat nu precies?
Lees meer

26 juni

[BLOG] Creëer omzetkansen door optimaal voorraadbeheer met verzendopdrachten

Als fashion ondernemer wilt u natuurlijk het liefst dat iedere bezoeker van uw winkel een aankoop doet. Het is echter erg kostbaar om voor ieder artikel uit uw assortiment in elke maat in elke winkel voorraad te hebben. Het verdelen over uw winkels is daarom van groot belang: dit is immers direct van invloed op uw doorverkoopcijfers. Om de kans zo klein mogelijk te maken dat een door de klant gewenst artikel niet voorradig is, kunnen natuurlijk pro-actief middelen worden ingezet. In dit artikel staan we stil bij wat verzendopdrachten voor de doorverkoop kunnen betekenen.
Lees meer

20 juni

[BLOG] Stimuleer uw verkopen met personeelspremies in Winstore

Gemotiveerde medewerkers vormen vaak de drijvende kracht achter uw onderneming. Het zijn uw medewerkers die ervoor zorgen dat een klant zich thuis voelt in uw winkel, waardoor deze langer blijft en meer aankopen doet. Een prestatiebeloning kan ervoor zorgen dat uw medewerkers extra worden gemotiveerd, waardoor uw omzet zal stijgen. Het invoeren van zo’n extra beloning klinkt lastig, maar dat hoeft het zeker niet te zijn. Want wist u dat er in onze automatiseringsoplossing Winstore / IPOS een zeer uitgebreide personeelspremie module zit?
Lees meer

29 mei

Organisatiewijziging ACA zorgt voor meer focus

ACA Fashion Software BV heeft per 1 april 2017 een wijziging in de organisatiestructuur doorgevoerd. Sinds deze datum zijn de twee hoofdproducten: Retailium/XPRT en Classic/Winstore in twee aparte Business Units ondergebracht. Reden voor deze organisatiewijziging is de overtuiging dat ACA op deze manier met meer focus op de afzonderlijke productmarktcombinaties invulling kan geven aan haar missie om fashionretailers zo optimaal mogelijk te kunnen helpen om beter te presteren.
Lees meer

17 mei

[Blog] Forecasting: een andere kijk op voorraadbeheer

Je weet hoe je onderneming voorgaande jaren gepresteerd heeft en je weet wat er nu speelt. Als ondernemer kun je daar prima op sturen, maar liever zou je toch ook weten wat er in de (nabije) toekomst gebeurt zodat je daar op kan anticiperen? ACA heeft in haar XPRT oplossing een forecastmethode ontwikkeld, waarbij op basis van intelligente berekeningen een voorspelling wordt gedaan van toekomstige verkopen. Hiermee kun je aan de hand van verschillende factoren een berekening maken van de vraag naar een bepaald product voor de komende weken, waardoor je beter kan inspelen op verkoopkansen. Maar hoe werkt dat precies en op welke manier kan het een meerwaarde zijn voor jouw bedrijf?
Lees meer

15 mei

ESET beschermt tegen WannaCryptor Ransomware

Afgelopen vrijdag werden verschillende organisaties wereldwijd getroffen door ransomware met de variantnaam WannaCry / WannaCrypt0r.20. Deze ransomware gebruikt een kwetsbaarheid in een onderdeel van Windows om zichzelf te verspreiden en kan een systeem infecteren zonder interactie van een gebruiker.
Lees meer

09 mei

[BLOG] Houd uw voorraad in balans met automatisch bijbestellen

‘Nee verkopen’ omdat je product niet meer op voorraad is: je wilt het zoveel mogelijk voorkomen. Maar hoewel voldoende voorraad noodzakelijk is wil je ook niet teveel goederen in voorraad hebben, om de kosten van opslag laag te houden. Het is daarom van belang om de goederenstroom zoveel mogelijk onder controle en in balans te houden. Veel ondernemers laten medewerkers in de winkel zelf de goederen bij leveranciers bestellen. Dat zorgt echter niet altijd voor een optimaal voorraadbeheer. Soms worden producten onnodig bijbesteld, terwijl het opnieuw bevoorraden van verschillende producten die juist bijbesteld móeten worden soms wordt vergeten.
Lees meer
Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
en ontvang de laatste nieuwsupdates.

Wilt u meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contactinformatie