Nieuws

26 juni

[BLOG] Creëer omzetkansen door optimaal voorraadbeheer met verzendopdrachten

Als fashion ondernemer wilt u natuurlijk het liefst dat iedere bezoeker van uw winkel een aankoop doet. Het is echter erg kostbaar om voor ieder artikel uit uw assortiment in elke maat in elke winkel voorraad te hebben. Het verdelen over uw winkels is daarom van groot belang: dit is immers direct van invloed op uw doorverkoopcijfers. Om de kans zo klein mogelijk te maken dat een door de klant gewenst artikel niet voorradig is, kunnen natuurlijk pro-actief middelen worden ingezet. In dit artikel staan we stil bij wat verzendopdrachten voor de doorverkoop kunnen betekenen.
Lees meer

20 juni

[BLOG] Stimuleer uw verkopen met personeelspremies in Winstore

Gemotiveerde medewerkers vormen vaak de drijvende kracht achter uw onderneming. Het zijn uw medewerkers die ervoor zorgen dat een klant zich thuis voelt in uw winkel, waardoor deze langer blijft en meer aankopen doet. Een prestatiebeloning kan ervoor zorgen dat uw medewerkers extra worden gemotiveerd, waardoor uw omzet zal stijgen. Het invoeren van zo’n extra beloning klinkt lastig, maar dat hoeft het zeker niet te zijn. Want wist u dat er in onze automatiseringsoplossing Winstore / IPOS een zeer uitgebreide personeelspremie module zit?
Lees meer

29 mei

Organisatiewijziging ACA zorgt voor meer focus

ACA Fashion Software BV heeft per 1 april 2017 een wijziging in de organisatiestructuur doorgevoerd. Sinds deze datum zijn de twee hoofdproducten: Retailium/XPRT en Classic/Winstore in twee aparte Business Units ondergebracht. Reden voor deze organisatiewijziging is de overtuiging dat ACA op deze manier met meer focus op de afzonderlijke productmarktcombinaties invulling kan geven aan haar missie om fashionretailers zo optimaal mogelijk te kunnen helpen om beter te presteren.
Lees meer

17 mei

[Blog] Forecasting: een andere kijk op voorraadbeheer

Je weet hoe je onderneming voorgaande jaren gepresteerd heeft en je weet wat er nu speelt. Als ondernemer kun je daar prima op sturen, maar liever zou je toch ook weten wat er in de (nabije) toekomst gebeurt zodat je daar op kan anticiperen? ACA heeft in haar XPRT oplossing een forecastmethode ontwikkeld, waarbij op basis van intelligente berekeningen een voorspelling wordt gedaan van toekomstige verkopen. Hiermee kun je aan de hand van verschillende factoren een berekening maken van de vraag naar een bepaald product voor de komende weken, waardoor je beter kan inspelen op verkoopkansen. Maar hoe werkt dat precies en op welke manier kan het een meerwaarde zijn voor jouw bedrijf?
Lees meer

15 mei

ESET beschermt tegen WannaCryptor Ransomware

Afgelopen vrijdag werden verschillende organisaties wereldwijd getroffen door ransomware met de variantnaam WannaCry / WannaCrypt0r.20. Deze ransomware gebruikt een kwetsbaarheid in een onderdeel van Windows om zichzelf te verspreiden en kan een systeem infecteren zonder interactie van een gebruiker.
Lees meer

09 mei

[BLOG] Houd uw voorraad in balans met automatisch bijbestellen

‘Nee verkopen’ omdat je product niet meer op voorraad is: je wilt het zoveel mogelijk voorkomen. Maar hoewel voldoende voorraad noodzakelijk is wil je ook niet teveel goederen in voorraad hebben, om de kosten van opslag laag te houden. Het is daarom van belang om de goederenstroom zoveel mogelijk onder controle en in balans te houden. Veel ondernemers laten medewerkers in de winkel zelf de goederen bij leveranciers bestellen. Dat zorgt echter niet altijd voor een optimaal voorraadbeheer. Soms worden producten onnodig bijbesteld, terwijl het opnieuw bevoorraden van verschillende producten die juist bijbesteld móeten worden soms wordt vergeten.
Lees meer

26 april

Winkelkengetallen: welke cijfers gebruikt u om uw onderneming effectief te sturen?

Veel fashion retailers hebben een voorkeur voor zoveel mogelijk productwisselingen op hun winkelvloer. Nieuwe items trekken de aandacht: winkelend publiek neemt immers het liefst de laatste mode mee naar huis. Trends en collecties wisselen elkaar steeds sneller af, niet in de laatste plaats door webshops en sociale media waar de consument dagelijks een flinke hoeveelheid nieuwe producten en fashion trends te zien krijgt. Als fashion retailer moet je daarop kunnen inspelen om de aandacht te kunnen vasthouden. Dat betekent dat doelgericht sturen op betere resultaten noodzakelijk. Of u nu één winkel heeft, of meerdere. En of u nu wel of geen webshop heeft. Goede kengetallen zijn daarbij onmisbaar. Maar waarom zijn die kengetallen eigenlijk zo belangrijk?
Lees meer

04 april

Noppies: “Ons doel? Het reduceren van nee-verkopen!”

Nee-verkopen reduceren, klantbeleving verhogen, afnemende verschillen tussen webshop en retail. Stuk voor stuk zijn het zaken waar ondernemers binnen de fashionbranche in toenemende mate mee bezig zijn. Door veranderende behoeften van consumenten worden fysieke retail en online steeds vaker gecombineerd. Hierdoor verandert de rol van de merkleverancier. Zo ook bij Noppies, hét merk voor zwangerschapskleding en baby- en kinderkleding. In 2015 stapte Noppies als eerste klant over naar software-oplossing XPRT van ACA. Kenmerkend voor deze software is de naadloze integratie van wholesale, retail en e-commerce.
Lees meer

28 maart

[BLOG] Retourzendingen webshops: bespaar tijd door automatisch uitbetalen van refunds

Als online retailer wilt u zo goed mogelijk voldoen aan de vraag en verwachting van uw klanten. Toch komt het met grote regelmaat voor dat die klant een bestelling retour stuurt: jaarlijks gaat gemiddeld 30% van alle online kledingaankopen terug naar de webshop. Zo bestellen klanten geregeld kleding in dubbele maten of kleuren, om thuis de artikelen te passen. Dat levert niet alleen retouren op, maar ook verzend- en bezorgkosten die betaald moeten worden.
Lees meer

21 maart

Fashion en lifestyle bedrijf Bomont: “Samen met ACA werken we aan de ultieme klantbeleving”

Een fashion en lifestylebedrijf met passie en bovendien een bijzonder concept. Het Zeeuwse Bomont combineert fashion en living in hun 9 inspirerende en gezellige winkels met een webshop. Met behulp van software oplossing Retailium van ACA zet het bedrijf in op het steeds beter kennen en bedienen van hun klanten. Nawish Baars, Operationeel Directeur bij Bomont: “Volledige integratie van alle processen op het gebied van inkoop, verkoop en voorraadstatus is noodzakelijk. Alleen zo kunnen wij slim gebruik maken van beschikbare data en zorgen voor een optimale klantervaring. De managementrapportages van Retailium geven ons de informatie die we dagelijks nodig hebben om te kunnen blijven verbeteren.”
Lees meer
Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
en ontvang de laatste nieuwsupdates.

Wilt u meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contactinformatie