Nieuws

02 november 2017

Schoenenwinkel Van Leer & Meer eerste gebruiker van Winstore Online: “Het plaatje klopte voor mij helemaal”

Twee maanden geleden openden de deuren van Vughtse schoenenwinkel Van Leer & Meer. Eigenaar Rick Bekkers is een jonge, enthousiaste ondernemer die met zijn winkel schoenenmerken brengt die niet eerder in Vught verkrijgbaar waren. Voor de automatisering van zijn winkel koos Bekkers voor Winstore Online, de nieuwste versie van ACA’s voorraadbeheersysteem Winstore. Daarmee was hij de eerste klant die dit nieuwe systeem in gebruik nam. Rick: “De rapportages in Winstore Online zijn heel overzichtelijk. Ze geven mij alle informatie die ik dagelijks nodig heb én zien er visueel ook heel goed uit.”

Rick Bekkers is met zijn 23 jaar een vrij jonge ondernemer, maar is door zijn opleiding Small Business and Retail Management én jarenlange werkervaring in een schoenenwinkel helemaal thuis in de schoenenbranche. Daarom had hij duidelijk voor ogen hoe hij zijn winkel wilde vormgeven en hoe hij graag samenwerkt met leveranciers. Daarbij is Rick kritisch: “Natuurlijk moet je een collectie neerzetten maar alles wat ik in het seizoen kan bijbestellen, bestel ik bij. Vaak niet exact hetzelfde model, maar iets dat nét anders is om de winkel verfrissend te houden. Ik selecteer mijn leveranciers daar ook echt op. Als ze geen voorraad kunnen houden, ga ik er alleen mee werken als het merk echt tof is.”

De keuze voor Winstore Online


De keuze voor zijn leveranciers wordt dus zorgvuldig gemaakt. Dat geldt niet alleen voor leveranciers van de schoenen waarmee de collectie wordt samengesteld, maar ook voor de automatisering van Van Leer & Meer. “Een goed backofficesysteem is cruciaal voor je bedrijfsvoering”, vindt Rick. “Je kunt simpelweg niet zonder.” Hij bekeek dan ook verschillende automatiseringsoplossingen voor hij besloot de keuze te maken voor Winstore Online. “Uiteindelijk had ik bij ACA het beste gevoel. Al met al klopte het voor mij gewoon.”

Een van de belangrijkste argumenten om voor dit systeem te kiezen was voor Rick de rapportages. “Ik kijk naar doorloopsnelheden van merken. Welke kleuren verkopen we, welke merken en welk model. Kijken hoeveel geld er binnen komt en weer uitgaat. Dat is met twee klikken gepiept en heel duidelijk inzichtelijk.” Winstore Online biedt hem dan ook precies de informatie hij nodig heeft voor Van Leer & Meer.

Door zijn werk bij een schoenenzaak had Bekkers al ervaring met ACA, waardoor hij al wist al hoe de opbouw van de getallen werkte en hoe je dat indeelt. “Voorheen werkte ik met Classic en Openstore van ACA. De stap naar Winstore Online is wel een wereld van verschil. Dit nieuwe systeem is veel visueler en efficiënter dat werkt heel fijn en makkelijk. De kassa kende ik al, dus dat was voor mij bijna plug and play.” De samenwerking verloopt wat Rick betreft erg soepel: “Als er iets is, dan wordt het vaak heel snel opgelost. Dat gaat verrassend soepel. Vooral de korte lijnen met ACA waardeer ik enorm.”

Klantbeleving: daar draait het om


Rick weet goed wat er nodig is voor een geslaagd concept. Een goede collectie is tegenwoordig niet meer voldoende, want consumenten zijn op zoek naar beleving. Je kunt een paar schoenen verkopen, of je zorgt ervoor dat je klant blijft terugkomen door echt iets te bieden. Dit laatste bereik je door de beleving centraal te stellen. “Daarmee onderscheid je je toch van online winkels: je kunt klanten echt adviseren en ze alles vertellen over materialen, zolen en maten.” Ook vindt Bekkers het belangrijk om zijn klanten te verrassen. “Bestel ik iets na voor een klant, dan breng ik die gewoon even langs in de avonduren. Het kost mij nauwelijks tijd, maar mijn klanten vinden het leuk. Ook goed omgaan met klachten is heel waardevol en daar kun je het verschil mee maken.”

Van Leer & Meer zet in op een langdurige relatie met zijn klanten en dit sluit goed aan bij zijn samenwerking met het vernieuwde ACA. ACA ondersteunt Van Leer en Meer bij de ambitie om zijn klant optimaal te bedienen. Zo maakt de winkel onder meer gebruik van de module Spaaracties. Rick: “Wat ik fijn vind, maar ook mijn klanten, is dat zij geen klantenpasje nodig hebben. Ik registreer hun gegevens en houd voor hen de spaarpunten bij. Dat gaat heel makkelijk.”

Toekomstplannen


Wat zijn de plannen voor Van Leer & Meer voor de toekomst? Hoewel Bekkers zich op dit moment natuurlijk focust op het goed neerzetten van zijn winkel, ziet hij al verschillende mooie kansen om zijn winkel te ontwikkelen en in de breedte te kunnen groeien. Dat speelde mee in zijn keuze voor zijn automatiseringssysteem: “Ik zie op dit moment geen limieten aan Winstore Online. Het biedt me op dit moment alles dat ik nodig heb en in de toekomst kan ik dat nog verder uitbreiden met modules. Winstore Online biedt veel opties.”

De ogen zijn dus zeker gericht op de toekomst. Maar het allerbelangrijkste blijft wat hem betreft dan toch: “Service en plezier uitstralen; dat is belangrijk. Nét dat stapje extra zetten.”

Wilt u weten wat ACA voor u kan betekenen? Neem dan contact op met Randy Charleston, Accountmanager Winstore bij ACA via randy@aca.nl of 06 810 043 33.

Terug naar overzicht
Deel dit bericht
Nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief
en ontvang de laatste nieuwsupdates.

Wilt u meer weten?

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Contactinformatie