Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

De volgende stap in omnichannel

De volgende stap in omnichannel

De fysieke winkel is nog steeds de plek waar veel klanten openstaan voor een echte winkelbeleving. Dat geldt zeker voor high-end, niche cosmetica retailer Skins Cosmetics; waar ze hoge waarde stellen aan het creëren van een authentieke verbinding met de klant.



Net als in andere branches heeft ook de fashion/cosmeticabranche te maken met een toename van online verkopen. Daarom zet Skins de volgende stap in omnichannel. De klanten van de cosmetica retailer hechten veel waarde aan persoonlijk contact en de persoonlijke adviezen die ze van goed getrainde professionals op de winkelvloer ontvangen. Skins bereidt zich daarom voor op de toekomst door de kracht van de winkelvloer te combineren met de nieuwste mobielvriendelijke technische mogelijkheden.

De dynamiek van instore e-commerce

In samenwerking met Divide (Digitale Sales Assistent) en tritonX (Personal pricing en Loyalty 3.0) heeft ACA Fashion Software (cloud based mobiel kassasysteem LIV’) instore e-commerce volledig bij Skins Cosmetics geïntegreerd.

LIV’

Met LIV’ van ACA Fashion Software, beschikt Skins Cosmetics over een nieuw mobielvriendelijk en 100% cloud based kassasysteem. LIV’ is net als haar voorganger Openstore speciaal ontwikkeld voor de fashion industrie en werkt moeiteloos op iOS, Android en Windows. Door de mobielvriendelijkheid van LIV’ zijn retailers niet meer gebonden aan één vast afrekenpunt in de winkel. Met het nieuwe kassasysteem van ACA kunnen klanten op iedere gewenste plek in de winkel afrekenen en ontvangen ze de kassabon direct in hun mailbox.

Digitale Sales Assistent

Met de Digitale Sales Assistent heeft Skins een mobiele front-office in huis die de medewerkers op de winkelvloer veilig en snel voorziet van tal van verkoopondersteunende klant- en artikeldata. Net als bij LIV’, kunnen de professionals van Skins deze techniek gebruiken op hun eigen smartphone, een tablet of webzuil en is overal in de winkel te raadplegen. Met slechts een paar simpele handelingen krijgt het personeel op de winkelvloer direct inzicht in alle productdetails, de beschikbare voorraad en zien ze waar een product zich bevindt (in het eigen winkelmagazijn of in een ander filiaal). Artikelen die niet meer in de winkel op voorraad liggen kunnen dankzij de Digitale Sales Assistent alsnog worden besteld. Samen met de klant kunnen Skins medewerkers producten digitaal bestellen en bij de klant bezorgen. De artikelen van de klant zijn direct zichtbaar in LIV’ zodat de klant meteen kan afrekenen.

tritonX

Skins Cosmetics heeft ervoor gekozen om LIV’ en de Digitale Sales Assistent uit te breiden met de functionaliteiten van tritonX. Hierdoor kan het personeel op de winkelvloer razendsnel het account van de klant opzoeken en hebben ze met tritonX direct inzicht in loyalty status en aankoopgeschiedenis. De module ‘Personal Pricing’ biedt zelfs de mogelijk om persoonlijke aanbiedingen samen te stellen. Personal Pricing is ideaal voor samenwerkende partijen of voor terugkerende klanten die profiteren van deze gepersonaliseerde aanbiedingen. Zij krijgen namelijk op basis van hun loyalty status speciale, persoonsgebonden prijzen aangeboden, zowel in de winkel als online via de webshop.

Directe koppeling

De Digitale Sales Assistent, de functionaliteiten van tritonX en het kassasysteem LIV’ zijn direct aan elkaar gekoppeld. Daarmee maakt Skins Cosmetics optimaal gebruik van de technisch mobielvriendelijke mogelijkheden en bieden ze klanten een optimale winkelbeleving.

Met de omnichannel aanpak stelt Skins Cosmetics haar klanten centraal en zijn ze klaar voor de toekomst.

Wil jij net als Skins Cosmetics de volgende stap in omnichannel zetten door de beleving van de winkelvloer te combineren met de mobielvriendelijke technisch mogelijkheden van ACA Fashion Software of haar partners? Wij komen graag met jou in contact om samen alle mogelijkheden te bespreken.




Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.