Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

ALTIJD ALLES MEE

ALTIJD ALLES MEE

Je kunt tegenwoordig op allerlei manieren betalen. In de fysieke winkels is het nog gebruikelijk om direct af te rekenen met contant geld of met je pinpas. Een online aankoop kun je op verschillende manieren afrekenen, maar betalen via je smartphone kenden we in Nederland nog niet en daar wil OK verandering in gaan brengen. Met de boodschap “Altijd alles mee” wil OK de smartphone veranderen in een slimme portemonnee. Een ontwikkeling die wij bij ACA Fashion Software toejuichen. Het combineert immers de betaling en de registratie van de verkooptransactie op de klantkaart.

Met je smartphone betalen via de kassa’s van ACA Fashion Software

Je smartphone als portemonnee gebruiken, dat is nieuw in Nederland. En als het aan OK ligt wordt dit dé nieuwe manier hoe de Nederlandse consument voordeel gaat sparen en betalingsopdrachten gaat uitvoeren. Daarom heeft OK een app ontwikkeld die het mogelijk maakt om via je smartphone een betaling te doen. 
 
Stap voor stap betreedt OK de Nederlandse retailmarkt waardoor consumenten in steeds meer winkels uit diverse branches kunnen betalen met de OK-app. Omdat je in de OK-app ook al je klantkaarten op kan slaan kan de handeling van het tonen van de klantkaart geïntegreerd worden in de betaalactie. De kassa herkent de klantkaart die ook in de digitale portemonnee zit en registreert de aankoop automatisch op deze klantkaart. Dit scheelt een handeling aan de kassa en maakt dat de consument ook altijd automatisch meedoet aan het spaarsysteem. Het gaat dan om het bestaande klantensysteem van de retailorganisatie. 
 
The Stone is de eerste keten die de betaalmethode in de fashion retail aanbiedt. Daarbij maken ze gebruik van de integratie tussen OK en de kassa’s van ACA Fashion Software. Klanten van The Stone kunnen nu in alle 52 winkels, en binnenkort ook in de webshop, betalen met de OK-app. “Bij The Stone zijn wij erg enthousiast over het concept van OK Je telefoon gebruik je tegenwoordig voor zoveel verschillende dingen, waarom dan ook niet voor het betalen van kleding? Bovendien is het veel makkelijker in de winkel om de klantkaarten direct bij te werken; we hoeven niet meer te vragen naar postcode en huisnummer of andere gegevens. Het is in één handeling voor elkaar! ” aldus Bert van der Schelling – The Stone. 
 

OK soepel geïntegreerd in de kassasoftware van ACA

De medewerkers van The Stone zijn door OK goed voorbereid. Via een online training werden ze rondgeleid in een virtuele winkel en kregen daar te maken met een aantal praktijksituaties. “Vanuit OK hebben we goede begeleiding ontvangen. Onze medewerkers werden van te voren goed geïnformeerd en konden direct aan de slag. Ook met ACA was alles snel geregeld. Wij werken met de Openstore kassa’s van ACA en de integratie op onze kassa’s verliep heel soepel. Daarom konden we direct met de testfase van start gaan.” – Bert Schelling. 
 

LIV'

Met OK is er in Nederland een nieuwe betaalmethode bijgekomen. Een methode die voor zowel de winkelier als de klant eenvoudig toe te passen is. Dankzij de samenwerking met OK hebben we bij ACA Fashion Software een koppeling ontwikkeld zowel in Openstore als in LIV’ eenvoudig geïntegreerd kan worden. 
 
LIV’ is de opvolger van Openstore en is net als haar voorganger speciaal ontwikkeld voor de fashion retail. Het grote verschil met Openstore is dat de software van LIV’ 100% cloudbased is. Daardoor werkt het online kassasysteem moeiteloos op mobiele apparaten die ondersteund worden door Android, iOS of Windows. 
 

Communiceer acties aan jouw klanten via de OK-app

Naast het gemak dat consumenten ondervinden door alles mee te hebben met de OK-app, wordt OK ook de plek waar zij inzicht krijgen in relevant voordeel of leuke acties. Voor retailers betekent dit dat zij acties kunnen delen aan hun klantenkaarthouders of een specifieke nieuwe doelgroep waarvoor de actie relevant is. OK faciliteert dit door deze acties te tonen voor relevante gebruikers in de OK-app en activeert hen met pushmeldingen en/of e-mailmarketing. “Wij groeien met duizenden nieuwe gebruikers per dag. Wij lossen dus echt een probleem op door ervoor te zorgen dat consumenten in één app eenvoudig al hun klantenkaarten bij zich hebben en nooit meer spaarpunten, of voordeel hoeven te missen. Voor retailers is dit dan ook hét moment om in te stappen en tijdig OK in te zetten als nieuw marketingkanaal en nieuwe mobiele betaaloptie in de winkel” aldus Redmer de Vries, Business Development – OK.


Wil jij betalen via de OK-app mogelijk maken in jouw winkel(s)? Of wil je graag meer informatie ontvangen over onze kassasoftware LIV’? Neem dan contact met ons op via binnendienst@aca.nl of bel naar +31 (0)40 88 00 700. Dan vertellen we je graag alles over de mogelijkheden.

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.