Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Omnichannel vereist één klantbeeld: Single Customer View

Omnichannel vereist één klantbeeld: Single Customer View

Om écht omnichannel te kunnen werken is één centraal klantbeeld over alle verschillende kanalen noodzakelijk. Vanuit deze gedachte wordt Single Customer View de nieuwe standaard bij ACA Fashion Software en Divide. Single Customer View spreekt eigenlijk voor zich. Waar het op neerkomt is dat alle relevante gegevens van uw klanten vanuit meerdere kanalen (touchpoints) worden verzameld in één bron. Door deze gegevens samen te voegen, ontstaat er 1 waarheid wat betreft klantgegevens.

Om deze nieuwe standaard te realiseren zal tritonX als Customer Data Platform (CDP) standaard gebruikt worden in de infrastructuur van onze gebruikers om klantdata te verzamelen en op te slaan. Het CDP verwerkt continu batch- en streamingsgegevens vanaf alle data bronnen om zo alle gegevens en klantenprofielen up-to-date te houden op alle locaties. Het Customer Data Platform is daarmee de plek waar de meest actuele klantdata beschikbaar is en vanuit waar het real-time te raadplegen is. Het gebruik van tritonX als standaard infrastructuur betekent dat zowel de ERP als de e-commerceomgeving gekoppeld worden aan het CDP van tritonX voor het raadplegen van klantdata.

tritonX geldt tevens als koppelpunt voor alle andere relevante touchpoints (waaronder de kassa). Waarmee klantgegevens ook real-time op de kassa beschikbaar zijn en daarmee altijd up-to-date. De Single Customer View standaard zorgt dus voor de basis van een volledig 360-graden klantenbeeld. Tevens sluit de architectuur volledig aan op onze Omnichannel strategie. Door het beperken van het aantal plaatsen waar klantdata wordt beheerd zijn de AVG richtlijnen ook eenvoudiger te volgen.

Het onderhuids inzetten van de techniek van tritonX levert direct veel voordelen en kan naar de toekomst een opstap zijn naar volledige inzet van alle mogelijkheden. Praktijkervaringen bij onze klanten die tritonX reeds inzetten hebben de toegevoegde waarde hiervan al aangetoond.

Klaar voor de opstap naar alle mogelijkheden van big data
Als Customer Data Platform verzamelt tritonX data uit verschillende bronnen. Daarnaast kent tritonX een grote verscheidenheid aan functionaliteiten, welke bij een upgrade direct te gebruiken zijn. Door tritonX bij aanvang direct in de architectuur te verweven middels bovengenoemde integratie, wordt relevante klantinformatie verzameld, welke naar de toekomst toe gebruikt kan worden voor diverse andere toepassingen zoals segmentatie, marketing automation en personalisatie (waaronder personal pricing).

In eerste instantie zal de Single Customer View bij nieuwe implementaties als de standaard worden gezien. Meer weten over de Single Customer View als nieuwe standaard? Neem dan contact met ons op.

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.