Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Klarna presenteert een nieuwe oplossing voor achteraf betalen: Klarna Payments

Klarna presenteert een nieuwe oplossing voor achteraf betalen: Klarna Payments

Achteraf betalen met Klarna was vanuit ACA al langer mogelijk. Veel klanten maken gebruik van een methode om achteraf te betalen zoals Klarna, omdat het leidt tot een flexibeler betaalproces voor de klant. Klarna Payments (KP) is de nieuwe oplossing voor achteraf betalen en zorgt ervoor dat je webshop is uitgerust met nieuwe functionaliteiten. Er zijn nieuwe landen toegevoegd waar klanten achteraf kunnen betalen. Zo kun je sinds kort óók in België kiezen voor Klarna én kunnen klanten ervoor kiezen om in termijnen te betalen; dit kan in de Klarna app. De upgrade vervangt het oude platform, dat vanaf de zomer 2020 niet meer wordt ondersteund. Wat houdt deze nieuwe oplossing precies in en wat zijn de voordelen? Dat lees je in dit artikel!

Klarna

Waarschijnlijk ken je Klarna wel, misschien heb je het zelf weleens gebruikt? Klarna biedt de mogelijkheid aan consumenten om achteraf te betalen. Het gebruikersgemak van Klarna is iets waar veel consumenten voordeel van zien. Vooraf ingevulde gegevens voor terugkerende klanten, een gewenste betaaldatum kiezen en mobielvriendelijk betaalprocessen geven consumenten de vrijheid om te betalen waar en wanneer dat uitkomt.

Wat zijn de voordelen van de nieuwe oplossing?

Gebruik maken van Klarna als achteraf betaalmethode, dat was al langer mogelijk bij ACA. De upgrade biedt uitgebreidere mogelijkheden in achteraf betalen en er worden extra buitenlandse markten toegevoegd. Specifiek voor ACA wordt er met de upgrade ook het volgende ondersteund:

  1. De vrijgave en de terugbetalingen van webbestellingen worden automatisch verwerkt.
  2. Weborders worden automatisch vereffend op basis van het afletterbestand van Klarna.

Een voorwaarde voor bovenstaande functionaliteit is dat de standaard logistieke handelingen m.b.t. retouren en manco’s (en ruilingen) in XPRT worden uitgevoerd en de terugbetaling via XPRT is geregeld. Doordat ‘’refund en afletteren’’ nu ook wordt ondersteund voor KP, kun je hier een mooie automatiseringsslag mee maken.

Daarnaast biedt de upgrade toegang tot extra buitenlandse markten. Klanten in Nederland konden al gebruik maken van Klarna, maar hier worden steeds meer landen aan toegevoegd. Zo kunnen onder andere klanten uit Duitsland, Oostenrijk en de UK nu gebruik maken van Klarna. Daarnaast is België toegevoegd en kunnen klanten in België gebruik maken van de volledige oplossing omdat de achteraf betaalmethode zowel in de Nederlandse, Franse als Duitse taal beschikbaar is! 

Klanten kunnen zelf beslissen wanneer ze willen betalen, direct of op een later moment. De klant heeft hiervoor de volgende opties:

  • De klant betaalt direct.
  • Achteraf betalen, waarbij de betaaltermijn kan worden verlengd van 14 naar 30 dagen. 
  • Slice-it: met KP wordt gespreid betalen mogelijk gemaakt in landen zoals Duitsland en Oostenrijk. 

Wanneer de klant ervoor kiest om later te betalen, hoef jij niet te wachten op de betaling. Klarna zal het bedrag aan jou betalen en vervolgens betaalt de klant het aan Klarna. Tot slot hoeven klanten niet in te loggen of uitgebreide formulieren in te vullen bij de betaling, wat zorgt voor extra gebruikersgemak. Kortom, de upgrade bevat een complete betaaloplossing met toegevoegde functionaliteiten, waar jij een mooie automatiseringsslag mee kunt maken.

Ben jij geïnteresseerd in de upgrade en wil je hier graag gebruik van maken of er graag wat meer informatie over ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of je accountmanager.


Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.