Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Kortingscreditnota: hiermee zet je een extra stap voor de consument én hou je het overzichtelijk!

Kortingscreditnota: hiermee zet je een extra stap voor de consument én hou je het overzichtelijk!

Tijdens de COVID-19 crisis zijn online verkopen enorm gestegen. Zowel de retailers als de postbezorgers krijgen dagelijks te maken met uitdagingen om de pakketten zo snel mogelijk geleverd te krijgen bij de consument. Je wilt service op hetzelfde niveau blijven verlenen als voor de pandemie. Maar is dit nog wel vol te houden? Hoe klantvriendelijk moet je als retailer blijven? In deze blog vertel ik je meer over de functionaliteit die XPRT biedt om zowel de klanttevredenheid zo hoog mogelijk te houden én het voor jezelf overzichtelijk te houden.

Dagelijks krijgt de klantenservice te maken met een hoeveelheid aan telefoontjes, e-mails of berichten via de chat met allerlei vragen over de bestelling van de consument. Wanneer wordt het pakket geleverd? Ik heb het pakket retour gestuurd, wanneer ontvang ik een creditnota voor het verontschuldigde bedrag? Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, hoe kan ik gecompenseerd worden? Dit zijn een aantal voorbeelden van vragen waar de klantenservice dagelijks mee te maken kan krijgen. Om het aantal vragen aanzienlijk te verminderen is er in XPRT een functionaliteit toegevoegd, om bij iedere wijziging van de order een e-mail te sturen naar de klant met daarin de betreffende wijziging. Je kunt hierbij denken aan de volgende wijzigingen:

  •  De klant ontvangt automatisch een e-mail mét Track & Trace code wanneer de order verzonden is.
  • Wanneer de klant een of meerdere artikelen retour stuurt, wordt er automatisch een retourontvangst bericht gestuurd wanneer het artikel ontvangen is in het magazijn.
  • Als de order om een bepaalde reden geannuleerd is, ontvangt de klant hier automatisch een bericht van, inclusief een bevestiging wanneer het bedrag is teruggestort.
  • Het is ook mogelijk, wanneer de order vertraagd is een automatische mail te sturen om de klant op de hoogte te houden.

Daarnaast is in de laatste versie van XPRT de ‘kortingscreditnota’ module verbeterd. De kortingscreditnota is een snelle manier om een consument te compenseren. Hierbij kan gedacht worden aan het mislopen van een toegezegde korting, een compensatie voor een beschadigd artikel, het achteraf verzilveren van een waarde/kortingscheque die nog in de kast ligt en ga zo maar door.

Naast het aanmaken van een creditnota voor een vast bedrag is het nu ook mogelijk om de compensatie uit te keren in de vorm van een tegoedbon. Met deze functie kan het bedrag, een duidelijke omschrijving én de ingangsdatum van de tegoedbon opgegeven worden. De consument krijgt een geautomatiseerde e-mail met daarin de unieke code die zowel via de webshop als in de winkel(s) te verzilveren is. Retailers gebruiken deze functionaliteit ook om klanten terug te betalen die betaald hebben met een cadeaubon van een externe partij (zoals Fashion Cheque). Eventueel kan je de consument een extraatje geven mochten ze kiezen voor een tegoedbon van de retailer.
 
Daarnaast is het vanaf nu ook mogelijk om achteraf een korting cheque om te zetten in een bedrag dat direct wordt terugbetaald aan de consument. Het komt namelijk vaak voor dat een consument vergeet dat hij of zij na het afrekenen nog een kortingscheque thuis heeft liggen. De kortingscheque wordt door XPRT ingenomen en uitgekeerd via de Payment Service Provider.

Alle boekingen die plaatsvinden op de order worden netjes bijgehouden in de ‘document historie’. Daar wordt ook automatisch bijgehouden wie van de klantenservice de documenten heeft aangemaakt en wie de documenten uiteindelijk heeft geboekt.

Dit artikel is geschreven door Senior Consultant Nick ten Westenend. Meer weten? Neem dan contact met ons op, via je accountmanager of de binnendienst, we helpen je graag verder!

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.