Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Hardloopwinkel Rønnør: “Met Winstore Online zetten we een enorme stap vooruit”

Hardloopwinkel Rønnør: “Met Winstore Online zetten we een enorme stap vooruit”

Tien jaar lang maakte de Eindhovense hardloopwinkel van Kari Rein en André Lindhout onderdeel uit van een franchiseconcept. Begin dit jaar werd de overstap gemaakt naar een eigen merk met eigen identiteit: Rønnør. Ook de winkelautomatisering werd aangepast op deze vernieuwing: er werd gekozen voor ACA’s voorraadbeheersysteem Winstore Online.

Een naam die in het oog springt

Rønnør. Het is een naam die meteen in het oog springt. Want hoe spreek je dat nu uit? “In het kader van vernieuwing wilden we graag een naam die bij deze tijd past. Een beetje strak, iets met een knipoog”, vertelt eigenaresse Kari Rein. Die knipoog werd gevonden in de Noorse roots van Rein: “De naam Rønnør oogt Scandinavisch, maar is eigenlijk een fantasienaam die niks betekent. Fonetisch is het trouwens ‘Runner’ en die combinatie maakt het fun. Het logo is opgebouwd uit de strepen van atletiekbanen.”

Op de website van Rønnør staat een filmpje waarin 10 hardlopers helpen met de naam Rønnør. “We verwachtten al dat mensen moeite zouden hebben met de naam. Men zegt Runner, of Ronnor. In het filmpje helpen we je dus met de uitspraak van Rønnør. En tegelijk: er is een grote diversiteit aan runners, of je nu advocaat bent of vrachtwagenchauffeur. Dat willen we laten zien: hardlopen is voor iedereen”, verklaart Rein.  


Het belang van klantdata voor optimaal advies

Dat is dan ook wat het team achter Rønnør beoogt: mensen aan het hardlopen krijgen. Hoe ze dat doen? “We proberen kennis en expertise uit ons netwerk te bundelen om de hardlopende Eindhovenaar beter te kunnen helpen.” Dat doen ze op een unieke manier, met een fysiotherapeut, podotherapeut, voedingskundige en trainer in huis.
   
“We werken nauw samen met young professionals die bezig zijn met vitaliteit. We geven onze klanten de mogelijkheid voor gratis consults. Dat kan zijn ter voorbereiding op een wedstrijd, maar ook als wij zien dat iemand voetenproblemen heeft. Dat doen we allemaal hier in de winkel. Alles om de loper, beginner of ervaren, zo goed mogelijk te begeleiden”, legt Rein uit.

Een belangrijk aspect voor die optimale begeleiding is klantdata. Het bedrijf werkte op een oudere versie van Winstore en bij de overstap naar het nieuwe Winstore Online konden alle klantgegevens één op één meegenomen worden. Voor Rønnør was dat heel belangrijk: “Vanaf dag één is gebleken dat wij dagelijks terugkijken in de klantdata van de afgelopen jaren, bijvoorbeeld voor vragen als ‘hoe oud zijn mijn schoenen nu?’. Mensen komen niet alleen snel iets kopen, maar voor een algeheel advies. Voor ons is toegang tot klanthistorie dus ook een hele belangrijke factor in de toegevoegde waarde voor onze klanten.”

De keuze voor Winstore Online

Naast de klanthistorie heeft de keuze voor Winstore Online het bedrijf nog meer gebracht. “Alles is een stuk efficiënter geworden, zoals bijvoorbeeld het inboeken van voorraad. Ook de seriekaarten zijn enorm veranderd.” Het grootste pluspunt? “De rapportages! Ik ken veel selecties draaien, data koppelen én weer uit het systeem halen. Ik gebruik de omzetrapportages veel om te kijken waar we staan. Die gebruik ik ook in gesprekken met leveranciers en nu we in de cloud werken neem ik mijn laptop gewoon mee en heb ik alle data live bij de hand.”

“Wij hebben een enorme stap vooruit gezet nu we zijn gaan werken met Winstore Online. Spaarpunten uitkeren, spaarcheques klaarzetten op de kassa, dat soort dingen. Onze giftcards hebben we ook bij jullie laten maken trouwens. Perfect! Wij werkten er nog niet mee, dus we worden van die kleine dingen heel blij.”



Service en begeleiding

 Service en begeleiding, dat is waar Rønnør veel waarde aan hecht in de winkel, maar ook als het gaat om hun leveranciers. Kari Rein: “Toen we nog onder het franchiseconcept hoorden, moesten we naar een ander systeem. Ik had daar geen behoefte aan, want Winstore werkte perfect voor ons. Toen we wisten dat we zelfstandig zouden gaan, was mijn eerste gedachte dan ook: ‘ACA bellen voor de mogelijkheden’.”

Sinds de organisatiewijziging van ACA in 2017 werkt een klein team gefocust aan Winstore. “Ik vind het fijn, die herkenbaarheid vanuit ACA, omdat je dezelfde mensen spreekt en zij precies weten wat er speelt. Toen we net van naam veranderd waren belde ik eens met George, een medewerker van Customer Service met een vraag die voor mij prima werd opgelost. De volgende dag kwam ik erachter dat George nog iets extra’s had gedaan om de oplossing te perfectioneren. Dat vind ik zo mooi, daar word ik zo blij van. Dat iemand dat gewoon voor mij doet, net dat extraatje. Dat is die klantenbinding die ik in het hele traject gehad heb. Iedereen bij ACA helpt zo ontzettend graag, de communicatie was fijn.”

Toekomstplannen

Wat zijn de plannen van Rønnør voor de toekomst, na de vernieuwing van de winkel? De aandacht ligt op dit moment op de werkvloer, bij de klanten. Toch denken Rein en Lindhout na over nieuwe stappen met hun onderneming, zoals een online outlet. Ook dat was een van de redenen om voor Winstore Online te kiezen: “De mogelijkheden van Winstore Online zijn behoorlijk uitgebreid. We kijken steeds naar wat voor ons relevant is, of kan gaan worden. We bespreken dan ook wel met de consultant wat we in de toekomst nog kunnen gaan doen, zoals werken met de financiële koppeling of EDI.”

Genoeg mogelijkheden dus, maar op dit moment ligt de focus echt op het creëren van een totaalconcept rondom vitaliteit. Rein: “We zijn allemaal sporters alleen de ene wat meer of intensiever dan de ander. Hardlopen is onze core, maar we hebben zoveel kennis in huis. We willen de sporter dus het complete pakket bieden, daar doen we het voor.”