Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Mix & Match: dé nieuwe functionaliteit, zodat je geen fouten meer maakt op de kassa!

Mix & Match: dé nieuwe functionaliteit, zodat je geen fouten meer maakt op de kassa!

Aanbiedingen, kortingen, promoties: welke retailer maakt hier geen gebruik van? We kennen vele verschillende vormen van aanbiedingen. Geef jij klanten bijvoorbeeld 10% korting bij een minimale besteding van € 100,-? Of geef je klanten een muts cadeau bij aankoop van een complete wintersportoutfit? Of bied jij artikelen aan in de vorm van een set-prijs, zodat een klant korting krijgt als hij een shirt én een broek koopt? Er zijn veel verschillende aanbiedingsvormen en soms lopen er zelfs meerdere op hetzelfde moment. En hier komt onze nieuwe Mix & Match functionaliteit goed van pas!

Hierdoor hoeft een verkoopmedewerker niet meer na te denken hoe hij/zij bepaalde acties op de kassa moet verwerken. De kortingen worden automatisch berekend op de kassa. Deze nieuwe toepassing is ontstaan vanuit een co-creatie tussen ACA en tritonX en wordt beschikbaar onder ons kassasysteem LIV’ per Q1 2022 (gekoppeld aan XPRT). Benieuwd wat deze functionaliteit precies inhoudt? Lees dan snel verder!

Huidige manier verwerken combinatieaanbiedingen:
Op dit moment maken veel klanten gebruik van combinatieaanbiedingen maar moeten verkopers dit handmatig op de kassa aanslaan. Dit heeft verschillende nadelen:
  • Geen/nauwelijks controle: acties moeten handmatig op de kassa aangeslagen worden. De medewerker moet hierbij blijven nadenken over het verwerken van de kortingen/acties. Dit kan leiden tot handmatige fouten. In de webshop gebeurt dit wel automatisch maar moet de korting vóóraf aan het artikel worden toegekend.
  • Wanneer er een handmatige fout zit in het verwerken van de verkopen, is er kans op margeverlies.
  • Alle medewerkers moeten op de hoogte zijn van alle lopende acties (en eventuele uitzonderingen) omdat ze die handmatig op de kassa moeten aanslaan.
Oftewel, veel handmatige werkzaamheden met kans op fouten. Met de Mix & Match functionaliteit worden bovenstaande werkzaamheden geautomatiseerd op de LIV’ kassa (en in de webshop). Hierdoor kun je (omnichannel) inspringen op commerciële acties die ongetwijfeld resulteren in upsell- en conversie verbeteringen!

Hoe werkt de Mix & Match module?
Vanuit het hoofdkantoor worden de Mix & Match aanbiedingen bepaald. Bij het afrekenen scant de verkoopmedewerker de artikelen van de klant en volgt er een automatische controle op Mix & Match aanbiedingen. Als deze van toepassing zijn, wordt de korting automatisch verrekend, waarna de klant kan afrekenen. Wanneer er overlappende acties zijn, wordt automatisch de beste prijs bepaald voor de klant, wat zowel een handmatige actie scheelt als zorgt voor een éénduidige waarheid. Wanneer de klant een artikel retour brengt, krijgt hij/zij het artikel retour voor de brutoprijs.

Voordelen van de module:
  • Vele aanbiedingsvormen worden ondersteund (zie onderstaande tabel voor een compleet overzicht). Omdat deze aanbiedingsvormen geautomatiseerd worden verrekend, is het mogelijk om meerdere aanbiedingsvormen te hebben lopen, zonder dat de medewerkers precies op de hoogte moeten zijn van alle acties (en uitzonderingen).
  • Hoog gebruikersgemak doordat de aanbiedingen automatisch verrekend worden én de beste korting voor de klant wordt berekend. Automatisch verrekenen betekent géén handmatige fouten.
  • Geen margeverlies doordat je artikelen verkeerd hebt aangeslagen op de kassa.
  • De module is omnichannel inzetbaar: in de winkel, webshop of bijvoorbeeld in een app.



     Type Mix & Match         Voorbeeld
     X halen Y betalen 3 halen, 2 betalen (goedkoopste artikel gratis)
    2 colberts voor €179,95; 3 shirts voor €99,95
    2e artikel 50% korting
    Bij besteding van minimaal €100,- krijgt de klant 10% korting
    Stapelkorting 10% korting bij 1 artikel, 20% korting bij 2 artikelen, 30% bij 3 artikelen of meer
    10% korting op 1e artikel, 20% op 2e artikel, 30% op 3e artikel of meerdere
    Gratis artikel
    Bij aankoop van een zonnebril, een brilkoord gratis
    Setprijs Aankoop voor 1 artikel uit selectie X + 1 artikel uit selectie Y (+1 artikel uit selectie Z) = € 179,95

    Kortom, een mooie nieuwe functionaliteit die het combineren van aanbiedingen mogelijk maakt. De functionaliteit is beschikbaar vanaf Q1 2021, op LIV’. Meer weten over deze handige functionaliteit? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag verder.




    Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.