Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Veelgestelde vragen

ACA Cloud

  • Ik wil graag mijn wachtwoord wijzigen / opnieuw opvragen

    Het aanpassen of aanvragen van je ACA Cloud wachtwoord kan eenvoudig via onze selfservice wachtwoord tool. 

    Ga naar de wachtwoord tool

    Let op: Voor iedere gebruiker die bij ACA in de cloud werkt is het belangrijk dat bij de eigen usercode het eigen e-mailadres geregistreerd is. De link om het wachtwoord te kunnen herstellen wordt namelijk naar dit specifieke e-mailadres gestuurd. Is dit niet het geval? Laat het ons dan weten via je accountmanager of via de afdeling Customer Service.


Algemeen

  • NOD32 geeft aan dat de applicatie geüpdatet moet worden. Hoe doe ik dit?
    NOD32 moet worden geüpdatet nadat je de upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. Dit kun je eenvoudig zelf doen door naar het actiecentrum te gaan. Dat doe je door te klikken op het icoon van de tekstballon te klikken onderin de taakbalk van Windows 10. Klik vervolgens op 'Uw beveiligingsabonnement moet worden vernieuwd'.
  • De applicatie iRetailium werkt niet meer nadat ik iOS 11 op mijn iPhone / iPad heb geïnstalleerd. Wat nu?
    In september lanceerde Apple iOS 11, het nieuwe operating systeem voor iPhone en iPad. Een van de onderdelen in deze nieuwe update is een wijziging in de browser. Door deze wijziging werkt onze iRetailium app, die te vinden is in de App Store, helaas niet in combinatie met iOS 11. Wij hebben ervoor gekozen om geen oplossing te ontwikkelen om iRetailium werkend te krijgen met iOS 11. Wij bieden verschillende alternatieven aan die u kunt gebruiken, zoals PowerBI. Vraag hiernaar bij uw accountmanager.

    Ook kunt u uw data opvragen via de webbrowser (Safari/ Chrome) op uw telefoon. Door middel van een snelkoppeling op uw telefoon zijn de door u gewenste gegevens altijd snel beschikbaar. Via onderstaande link vindt u een handleiding waarin de installatie van iRetailium voor Apple en Android beschreven wordt. In paragraaf 2.2 wordt uitgelegd hoe u de iRetailium app kunt vervangen door de browser variant. Aan het gebruik van iRetailium via uw webbrowser zijn geen extra kosten verbonden.

Openstore kassa

  • Foutmelding: “Database error: Please contact the support department. Incomplete restored database detected. Restore procedure needs to be (re)used.”
    De oorzaak van deze foutmelding is meestal een stroomstoring. Je lost het op door het volgen van de volgende stappen:

    • Klik op het windows vlaggetje van OpenStore om windows te activeren 
    • Klik op de windows toets op het toetsenbord en zoek naar ‘import’. 
    • Klik op de applicatie ‘Import History’ of ‘Importeer Geschiedenis’ 

    • Klik in het herstelprogramma op de knop ‘Start’ en wacht tot ALLE vinkjes zowel links als rechts groen zijn


    • De duur van het herstel kan ergens tussen de 5 minuten en enkele uren duren afhankelijk van de grote van de schade.
    • Nadat alle vinkjes groen zijn geeft het programma de status ‘Ready’ weer. Sluit het programma dan door op de knop ‘Close’ te klikken. 
    • Klik vervolgens weer op het windows vlaggetje ( ) in OpenStore om de application control manager op te roepen en kies voor ‘Alles Herstarten’. 


    • Nadat OpenStore is herstart is de foutmelding als het goed is verdwenen en kan de kassa gestart worden. 
    • Indien bovenstaande stappen het probleem niet oplost neem dan telefonisch contact op met onze customer service.

  • Ik wil graag mijn kassa updaten naar de laatste versie
    Werkt u in de ACA cloud? ACA zorgt er dan voor dat de meeste actuele versie van Storecenter is verwerkt op de cloud. Wanneer Storecenter een recentere versie heeft dan Openstore, dan wordt op de kassa links onderaan een blauwe tekst getoond: “Er is een update beschikbaar”. De tekst verdwijnt na het openen van de kassa. U kunt de update dus zelf uitvoeren.

    Werkt u niet in de ACA cloud? Download dan ons programma AutoUpdate. Ga naar de pagina AutoUpdate voor meer informatie.


  • Ik krijg op de kassa de melding dat er een update beschikbaar is. Wat nu?
    Zie voor meer informatie over onze Openstore / Storecenter update de pagina AutoUpdate.
  • Mijn touchscreen bediening werkt niet meer nadat ik de upgrade naar Windows 10 heb uitgevoerd. Hoe kan ik dit oplossen?
    In een aantal gevallen moet de driversoftware van het touchscreen beeldscherm worden geüpdatet. Deze kun je downloaden via deze website. Selecteer het besturingssysteem Windows 10 32/64bit. Download het installatiebestand (Elo Touch Solutions Multi-Touch Driver) en voer dit uit op je kassa. Na de installatie wordt direct de zogenaamde calibratie van het beeldscherm gestart. Volg de aanwijzingen op het scherm. Na het uitvoeren adviseren wij een herstart van de computer. Na de installatie van de driversoftware is er een geluid hoorbaar bij iedere aanraking van het scherm. Dit kun je uitzetten door de stappen in dit document uit te voeren.

Winstore / IPOS

XPRT

  • Zijn er video's beschikbaar over de Retailium / XPRT software?
    Er zijn diverse video's beschikbaar waarmee we u willen helpen optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die Retailium en XPRT bieden. Dit zijn veelal opnames van webinars, maar ook video's over specifieke functies.

    Wilt u deze bekijken? Klik dan op onderstaande button om naar de pagina met instructievideo's te gaan.

  • Hoe kan ik in XPRT een retailklant anonimiseren?
    Wanneer een klant vraag om zichzelf uit jouw database te laten verwijderen kunt je hiervoor de functie ‘retailklant anonimiseren’ gebruiken. Je doet dit door het volgen van de volgende stappen:

    1. Zoek in het zoekscherm van XPRT naar het overzicht van retailklanten.
    2. Open de betreffende retailklant.
    3. Klik in het lint op het tabblad ‘Acties’ en vervolgens op ‘Anonimiseren’.



    4. Vul in het pop-up scherm een blokredencode in en klik op ‘OK’.



    De betreffende retailklant is nu geanonimiseerd. Dit wil zeggen dat zijn gegevens niet meer bekend zijn onder dit klantnummer. Het klantnummer blijft nog wel bestaand en blijft gekoppeld aan de bestaande transacties.