Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Veelgestelde vragen

ACA Cloud

  • Ik wil graag mijn wachtwoord wijzigen / opnieuw opvragen

    Het aanpassen of aanvragen van je ACA Cloud wachtwoord kan eenvoudig via onze selfservice wachtwoord tool. 

    Ga naar de wachtwoord tool

    Let op: Voor iedere gebruiker die bij ACA in de cloud werkt is het belangrijk dat bij de eigen usercode het eigen e-mailadres geregistreerd is. De link om het wachtwoord te kunnen herstellen wordt namelijk naar dit specifieke e-mailadres gestuurd. Is dit niet het geval? Laat het ons dan weten via je accountmanager of via de afdeling Customer Service.


Algemeen

  • NOD32 geeft aan dat de applicatie geüpdatet moet worden. Hoe doe ik dit?
    NOD32 moet worden geüpdatet nadat je de upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. Dit kun je eenvoudig zelf doen door naar het actiecentrum te gaan. Dat doe je door te klikken op het icoon van de tekstballon te klikken onderin de taakbalk van Windows 10. Klik vervolgens op 'Uw beveiligingsabonnement moet worden vernieuwd'.
  • De applicatie iRetailium werkt niet meer nadat ik iOS 11 op mijn iPhone / iPad heb geïnstalleerd. Wat nu?
    In september lanceerde Apple iOS 11, het nieuwe operating systeem voor iPhone en iPad. Een van de onderdelen in deze nieuwe update is een wijziging in de browser. Door deze wijziging werkt onze iRetailium app, die te vinden is in de App Store, helaas niet in combinatie met iOS 11. Wij hebben ervoor gekozen om geen oplossing te ontwikkelen om iRetailium werkend te krijgen met iOS 11. Wij bieden verschillende alternatieven aan die u kunt gebruiken, zoals PowerBI. Vraag hiernaar bij uw accountmanager.

    Ook kunt u uw data opvragen via de webbrowser (Safari/ Chrome) op uw telefoon. Door middel van een snelkoppeling op uw telefoon zijn de door u gewenste gegevens altijd snel beschikbaar. Via onderstaande link vindt u een handleiding waarin de installatie van iRetailium voor Apple en Android beschreven wordt. In paragraaf 2.2 wordt uitgelegd hoe u de iRetailium app kunt vervangen door de browser variant. Aan het gebruik van iRetailium via uw webbrowser zijn geen extra kosten verbonden.

  • Welke hardware levert ACA standaard?
    Klik hier voor een overzicht van alle hardware die wij standaard leveren.  
  • Ik krijg een bericht dat Windows 7 in 2020 niet meer wordt ondersteund. Wat moet ik doen ?
    Vanaf 14 januari 2020 zal Microsoft geen productondersteuning meer bieden aan de producten Windows 7 en Windows Server 2008 R2. Dit houdt in dat er vanuit Microsoft geen technische ondersteuning meer wordt geboden en vinden er ook geen updates meer plaats voor deze producten. Mocht je gebruik maken van Windows 7 of Windows Server 2008 R2, dan raden zowel Microsoft als ACA Fashion Software je ten zeerste aan om voor januari 2020 over te stappen naar Windows 10 (in het geval je met Windows 7 werkt) of naar Windows Server 2016 (in het geval je met Windows Server 2008 R2 werkt).

    Mocht je geen stappen ondernemen, dan kan het voorkomen dat je in een situatie terecht komt waarin je bepaalde service nodig hebt die niet meer beschikbaar is. Je kunt Windows gewoon blijven gebruiken, maar je ontvangt geen software-updates meer van Microsoft, ook geen beveiligingsupdates. Hierdoor zullen de computers kwetsbaarder worden voor virussen en andere beveiligingsrisico's.

Classic

Openstore kassa

Winstore / IPOS

  • Zijn er video's beschikbaar over de Winstore / IPOS software?
    Er zijn diverse video's beschikbaar waarmee we u willen helpen optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die Winstore en IPOS bieden. Dit zijn veelal opnames van webinars.

    Wilt u deze bekijken? Klik dan op onderstaande button om naar de pagina met instructievideo's te gaan.

  • Bij het opstarten van Winstore of IPOS verschijnt de melding dat een vereist service pack niet is geïnstalleerd. Hoe kan ik dit oplossen?
    Als je de computer voor de eerste keer op je pc opstart na een Windows update, dan past het besturingssysteem automatisch de juiste gebruiksinstellingen toe. Daardoor kan het opstarten langer duren dan normaal en wordt het vereiste service pack mogelijk niet geïnstalleerd. Deze melding is dan het gevolg. Herstart in dat geval je pc en Winstore of IPOS en kijk of het probleem dan is verholpen.
  • Hoe kan ik inloggen in Winstore Online (via cloud) via mijn Apple device?
    Op dit moment werken wij aan het gereed maken van onze software voor het werken met Apple devices via HTML5. Het is wel mogelijk om via Microsoft Remote desktop versie 10 in te loggen in Winstore Online via de cloud. Na installatie en configuratie kan Winstore worden gestart en hiermee worden gewerkt. Ook andere snelkoppelingen, bijvoorbeeld naar de fotomap in de cloud kunnen op die manier worden gemaakt. 

    Voor de inrichting van Microsoft Remote desktop hebben wij een korte handleiding beschikbaar gesteld. Deze is te downloaden op onze Customer Service portal of verkrijgbaar via onze Customer Service medewerkers.

XPRT

  • Hoe kan ik in XPRT een retailklant anonimiseren?
    Wanneer een klant vraag om zichzelf uit jouw database te laten verwijderen kunt je hiervoor de functie ‘retailklant anonimiseren’ gebruiken. Je doet dit door het volgen van de volgende stappen:

    1. Zoek in het zoekscherm van XPRT naar het overzicht van retailklanten.
    2. Open de betreffende retailklant.
    3. Klik in het lint op het tabblad ‘Acties’ en vervolgens op ‘Anonimiseren’.



    4. Vul in het pop-up scherm een blokredencode in en klik op ‘OK’.



    De betreffende retailklant is nu geanonimiseerd. Dit wil zeggen dat zijn gegevens niet meer bekend zijn onder dit klantnummer. Het klantnummer blijft nog wel bestaand en blijft gekoppeld aan de bestaande transacties.

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.