Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Veelgestelde vragen

ACA Cloud

  • Ik wil graag mijn wachtwoord wijzigen / opnieuw opvragen

    Het aanpassen of aanvragen van je ACA Cloud wachtwoord kan eenvoudig via onze selfservice wachtwoord tool. 

    Ga naar de wachtwoord tool

    Let op: Voor iedere gebruiker die bij ACA in de cloud werkt is het belangrijk dat bij de eigen usercode het eigen e-mailadres geregistreerd is. De link om het wachtwoord te kunnen herstellen wordt namelijk naar dit specifieke e-mailadres gestuurd. Is dit niet het geval? Laat het ons dan weten via je accountmanager of via de afdeling Customer Service.


Algemeen

  • NOD32 geeft aan dat de applicatie geüpdatet moet worden. Hoe doe ik dit?
    NOD32 moet worden geüpdatet nadat je de upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. Dit kun je eenvoudig zelf doen door naar het actiecentrum te gaan. Dat doe je door te klikken op het icoon van de tekstballon te klikken onderin de taakbalk van Windows 10. Klik vervolgens op 'Uw beveiligingsabonnement moet worden vernieuwd'.
  • De applicatie iRetailium werkt niet meer nadat ik iOS 11 op mijn iPhone / iPad heb geïnstalleerd. Wat nu?
    In september lanceerde Apple iOS 11, het nieuwe operating systeem voor iPhone en iPad. Een van de onderdelen in deze nieuwe update is een wijziging in de browser. Door deze wijziging werkt onze iRetailium app, die te vinden is in de App Store, helaas niet in combinatie met iOS 11. Wij hebben ervoor gekozen om geen oplossing te ontwikkelen om iRetailium werkend te krijgen met iOS 11. Wij bieden verschillende alternatieven aan die u kunt gebruiken, zoals PowerBI. Vraag hiernaar bij uw accountmanager.

    Ook kunt u uw data opvragen via de webbrowser (Safari/ Chrome) op uw telefoon. Door middel van een snelkoppeling op uw telefoon zijn de door u gewenste gegevens altijd snel beschikbaar. Via onderstaande link vindt u een handleiding waarin de installatie van iRetailium voor Apple en Android beschreven wordt. In paragraaf 2.2 wordt uitgelegd hoe u de iRetailium app kunt vervangen door de browser variant. Aan het gebruik van iRetailium via uw webbrowser zijn geen extra kosten verbonden.

  • Welke hardware levert ACA standaard?
    Klik hier voor een overzicht van alle hardware die wij standaard leveren.  
  • Ondersteuning Windows 7 en Internet Explorer 11 is gestopt
    Sinds 14 januari 2020 is Microsoft gestopt met het ondersteunen van Windows 7 en Windows Server 2008 R2. Dit houdt in dat er vanuit Microsoft geen technische ondersteuning meer wordt geboden en vinden er ook geen updates meer plaats voor deze producten.

    Mocht je gebruik maken van Windows 7 of Windows Server 2008 R2, dan raden zowel Microsoft als ACA Fashion Software je ten zeerste aan om zo snel mogelijk over te stappen naar Windows 10 (in het geval je met Windows 7 werkt) of naar Windows Server 2016 (in het geval je met Windows Server 2008 R2 werkt). In veel gevallen betekent dit dat jouw pc waar Windows 7 op draait vervangen dient te worden. Let op: om veiligheidsreden zal ook de toegang tot de ACA cloud vanaf Windows 7 systemen worden afgebouwd.

    Sinds 17 augustus 2021 is ook de ondersteuning van Internet Explorer 11 komen te vervallen. Wij zullen onze applicaties niet meer testen op Windows 7. Als je met LIV’ werkt is het dus van belang dat je een alternatief hebt voor Internet Explorer 11.

    Mocht je geen stappen ondernemen, dan kan het voorkomen dat je in een situatie terecht komt waarin je bepaalde service nodig hebt die niet meer beschikbaar is. Je kunt Windows gewoon blijven gebruiken, maar je ontvangt geen software-updates meer van Microsoft, ook geen beveiligingsupdates. Hierdoor zullen de computers kwetsbaarder worden voor virussen en andere beveiligingsrisico's.


  • Windows 11? Wacht met updaten!
    In de media wordt al druk gespeculeerd over Windows11. Systemen die aan de hardware eisen voldoen kunnen in de toekomst naar Windows 11 updaten. Hiervan krijg je automatisch een melding op je computer.

    We willen je nadrukkelijk adviseren nog niet over te stappen naar Windows 11. Het is namelijk mogelijk dat er programma’s zijn waar je nu mee werkt, die niet optimaal functioneren onder Windows11. Op dit moment zijn wij nog druk bezig met het testen van Windows 11. Zodra wij onze software vrijgeven voor Windows 11, dan laten wij dat uiteraard weten.
  • Blijven afrekenen bij een storing
    Bekijk hier het document voor meer informatie.

Kassasysteem LIV'

  • Is het kassasysteem te gebruiken op meerdere devices?
    Jazeker. Het is zowel mogelijk om een vaste pc te gebruiken op het afrekenpunt, als tablets en smartphones in diverse formaten. Ons kassasysteem werkt op systemen van Windows, iOS en Android.
  • Kan mijn logo afgedrukt worden op de kassabon?
    Dat kan uiteraard! Indien je kiest voor het digitaal versturen van een kassabon, wordt ook deze direct gemaild met de layout zoals de bon ook uit de printer komt (of kan komen).
  • Welke betaalautomaten ondersteunt het kassasysteem?
    Klik hier voor een overzicht van alle betaalautomaten.
  • Ben jij al klaar voor de overgang naar LIV'?
    Doe hier de check om te zien of jij klaar bent voor LIV' en wat er nodig is om de overstap van Openstore naar LIV' te maken! 
  • Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen Openstore en LIV'?
    Goede vraag! Dit zie je in één oogopslag terug in deze flyer. 
  • Welke randvoorwaarden zitten aan de overgang naar LIV’?
    In combinatie met Openstore
    In geval van meer filialen, kunnen Openstore en LIV’ naast elkaar worden gebruikt. Echter bij meer afrekenpunten in één filiaal geldt dat Openstore en LIV’ niet naast elkaar kunnen worden gebruikt.
    Bij meer filialen kan dus gekozen worden voor een geleidelijke migratie en alle gegevens van Openstore en LIV 'zijn volledig uitwisselbaar.

    Indien u er voor kiest om volledig over te gaan naar LIV’ zullen uw huidige Openstore licenties en Storecenter licentie uit uw contract gehaald worden.

    Netwerk

    LIV’ is een relatief lichte webbased applicatie waarvoor geen specifieke eisen zijn gesteld aan de bandbreedte. ACA stelt zich niet verantwoordelijk voor de aanwezige netwerkverbindingen per filiaal. In het geval van een internetstoring adviseert ACA om te werken met een router die voorziet in een 4G fall-back of een redundante internetverbinding.

    Basisstation
    Elke winkel dient minimaal één basisstation te hebben. Fysiek bestaat een basisstation uit:
    • Een Epson TM-T88VI bonprinter
    • Een kassalade en / of een betaalterminal

    Functioneel wordt het basisstation gebruikt voor rapportage en kassaldo, net als in Openstore. Met Openstore is een pc het basisstation, maar met LIV’ kunnen meerdere apparaten (bijv. tablets) één basisstation delen. Wij maken dan ook onderscheid tussen een basisstation en de mobile device. De bijbehorende prijzen komen in dit voorstel terug.

    Pinterminals
    Bij downtime op toegang naar de Cloud is een fall-back scenario essentieel om betalingen door te laten gaan. Alle winkels beschikken naast een pinkoppeling ook over een standalone pin terminal op basis van 4G of Tikkie Zakelijk. Indien gekozen wordt voor standalone pin terminals adviseert ACA de Zettle.

    Printers
    Voor het gebruik van LIV’ is in elk filiaal een Epson TM-T88VI bonprinter benodigd. Houd er rekening mee dat deze printer verbonden moet worden met het netwerk. Een USB-verbinding wordt niet ondersteund.

    Kassalades
    Elke geldlade, die een standaard 24V lade kick-connector gebruikt, kan worden gebruikt. De kassalade is aangesloten op de printer via deze connector.

    Toetsenborden, barcodescanners en muizen
    Afhankelijk van de connectiviteit van uw apparaat, kunt u USB- of Bluetooth-randapparatuur gebruiken. Alle HID-randapparatuur (Human Interface Device) wordt ondersteund. Over het algemeen worden USB-toetsenborden en barcodescanners gebruikt met pc's, terwijl de Bluetooth-versies worden gebruikt met tablets. Er is echter een paar uitzonderingen, aangezien er Android-apparaten beschikbaar zijn die standaard een ingebouwd dockingstation bevatten waarmee de USB-randapparatuur kan worden aangesloten.

    Enkele voordelen van deze Android-apparaten zijn:
    • Ze zijn minder gevoelig voor diefstal (grotere form factor, ondersteunt Kensington-slot)
    • USB-randapparatuur is goedkoper dan hun Bluetooth-versies
    • USB-randapparatuur is minder gevoelig voor diefstal en is minder duur om te vervangen
    • USB-randapparatuur is meestal bedraad en hoeft daarom niet te worden opgeladen
    • Bestaande USB-randapparaten kunnen worden gebruikt

    Camera’s / scannen
    Het scannen van een streepjescode met behulp van de ingebouwde camera van een Android- of iOS-tablet kan worden gedaan door een toetsenbord-app te installeren vanuit de Google Play Store of de App Store. Er zijn veel opties beschikbaar, waaronder toetsenbord-apps met QR- en NFC-ondersteuning.
  • Wil je meer informatie?

Openstore kassa

Winstore / IPOS

  • Zijn er video's beschikbaar over de Winstore / IPOS software?
    Er zijn diverse video's beschikbaar waarmee we u willen helpen optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die Winstore en IPOS bieden. Dit zijn veelal opnames van webinars.

    Wilt u deze bekijken? Klik dan op onderstaande button om naar de pagina met instructievideo's te gaan.

  • Bij het opstarten van Winstore of IPOS verschijnt de melding dat een vereist service pack niet is geïnstalleerd. Hoe kan ik dit oplossen?
    Als je de computer voor de eerste keer op je pc opstart na een Windows update, dan past het besturingssysteem automatisch de juiste gebruiksinstellingen toe. Daardoor kan het opstarten langer duren dan normaal en wordt het vereiste service pack mogelijk niet geïnstalleerd. Deze melding is dan het gevolg. Herstart in dat geval je pc en Winstore of IPOS en kijk of het probleem dan is verholpen.
  • Hoe kan ik inloggen in Winstore Online (via cloud) via mijn Apple device?
    Op dit moment werken wij aan het gereed maken van onze software voor het werken met Apple devices via HTML5. Het is wel mogelijk om via Microsoft Remote desktop versie 10 in te loggen in Winstore Online via de cloud. Na installatie en configuratie kan Winstore worden gestart en hiermee worden gewerkt. Ook andere snelkoppelingen, bijvoorbeeld naar de fotomap in de cloud kunnen op die manier worden gemaakt. 

    Voor de inrichting van Microsoft Remote desktop hebben wij een korte handleiding beschikbaar gesteld. Deze is te downloaden op onze Customer Service portal of verkrijgbaar via onze Customer Service medewerkers.

XPRT

  • Hoe kan ik in XPRT een retailklant anonimiseren?
    Wanneer een klant vraag om zichzelf uit jouw database te laten verwijderen kunt je hiervoor de functie ‘retailklant anonimiseren’ gebruiken. Je doet dit door het volgen van de volgende stappen:

    1. Zoek in het zoekscherm van XPRT naar het overzicht van retailklanten.
    2. Open de betreffende retailklant.
    3. Klik in het lint op het tabblad ‘Acties’ en vervolgens op ‘Anonimiseren’.



    4. Vul in het pop-up scherm een blokredencode in en klik op ‘OK’.



    De betreffende retailklant is nu geanonimiseerd. Dit wil zeggen dat zijn gegevens niet meer bekend zijn onder dit klantnummer. Het klantnummer blijft nog wel bestaand en blijft gekoppeld aan de bestaande transacties.

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.