Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Tijdslijn Openstore & LIV’ in combinatie met Storelogix

Tijdslijn Openstore & LIV’ in combinatie met Storelogix

Het kassasysteem is een essentieel onderdeel van de IT-architectuur voor elk fashionbedrijf, of het nu gaat om een 1 winkel, klein filiaalbedrijf, grote keten, brandstore of weidewinkel. Ruim 20 jaar geleden lanceerden wij onze Point of Sale oplossing onder de naam: Openstore. Op basis van release en roadmap ontwikkeling vervult deze kassa tot de dag van vandaag zijn primaire rol als afrekenpunt.

In 2019 ontwikkelden wij, als opvolger van Openstore, een veelbelovend webbased kassasysteem genaamd: LIV’. Met deze volledige cloud based kassa is ACA in staat te voorzien in de omnichannel retailbehoeftes van klanten zoals Shoeby, Norah en Epplejeck. Omdat nieuwe ontwikkelingen elkaar voortdurend opvolgen in een dynamische markt is Omnichannel doorontwikkeling noodzakelijk. Wij hebben ervoor gekozen deze doorontwikkeling alleen nog te laten plaatsvinden in LIV’. Door deze focus kunnen wij, nu en in de toekomst, nieuwe functies en mogelijkheden toevoegen aan LIV’ en blijven innoveren.

Graag nemen we je mee in de stappen die we hebben gezet en welke nog voor ons liggen. Via onderstaande tijdslijn en toelichting kun je dit gemakkelijk en overzichtelijk bekijken.
1.1 Ruim 20 jaar geleden lanceerden wij onze kassa oplossing onder de naam Openstore. Op basis van release en roadmap ontwikkeling vervult deze kassa tot de dag vandaag zijn primaire rol als afrekenpunt.

1.2 De opvolger van Openstore wordt begin 2019 gelanceerd onder de productnaam LIV’. Met deze volledig Cloud based Point of Sale zijn wij in staat te voorzien in de omnichannel retail behoeftes van onze klanten.

1.3 Na diverse succesvolle pilots en een aan Openstore functioneel gelijkwaardige LIV’, wordt begin 2021 besloten de doorontwikkeling alleen nog te laten plaatsvinden op LIV’. We blijven Openstore nog gewoon ondersteunen.

1.4 Halverwege 2022 lanceren wij binnen LIV’ de volgende, onderscheidende Omnichannel functionaliteiten: Weborder retour & Mix and match. Maar tevens Logistiek in LIV’ functies, wat het lokaal installeren van StoreLogix overbodig maakt. De module Logistiek in LIV’ geeft je de mogelijkheid om direct in LIV’ transferverzendingen (nieuw of via een verzendopdracht), transferontvangsten of externe ontvangsten te registeren.

1.5 Vanaf het moment dat LIV’ meer gebruikers kent dan Openstore is besloten dat nieuwe vestigingen (openingen) niet meer worden uitgeleverd op Openstore. Daarmee willen we de vernieuwing stimuleren en onnodige eenmalige investeringen voor onze klanten voorkomen. (Gefaseerd migreren is mogelijk)

1.6 De volgende toevoegingen creëren nog meer onderscheidend vermogen: LIV’ Live Tiles toepassingen & Omnichannel Discount Codes. LIV’ live tiles geven de mogelijkheid om data uit applicaties van derden te ontsluiten op LIV. Concreet voorbeeld hiervan is de integratie met tritonX waarbij je inzicht krijgt in het klantprofiel, de loyalty status maar tevens direct met events (o.a. couponing).

1.7 Eén van de onderscheidende kenmerken van LIV’ is het gebruik op mobiele devices. Omdat veel van onze LIV’ gebruikers nu nog Storelogix lokaal hebben staan, gaan we aansturen op vervanging met Logistiek in LIV’ functionaliteit, wat als volwaardige vervanger volledig binnen LIV’ draait.

1.8 Na de zomer staan weer een paar mooie (modulaire) functionaliteiten op de agenda, waaronder de ondersteuning van Pay, de Integratie met de Retail Suite en ook het afdrukken van (unieke) QR codes op de kassabon.

Voor vragen kun je terecht bij je accountmanager, telefoonnummer: 040-8800700 of stuur een mail naar: info@aca.nl. We helpen je graag verder!

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.