Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Micro Fashion vindt ‘where wholesale meets retail’-ervaring in fashion software ACA

Micro Fashion vindt ‘where wholesale meets retail’-ervaring in fashion software ACA

De focus van Micro Fashion verschuift van stropdas naar fashion. Omnichannel ondernemen en sturing op retail speelt hierbij een grote rol. Deze ontwikkeling vraagt om software met een ‘where wholesale meets retail’-ervaring. In 2013 ontwikkelde ACA het softwareprogramma XPRT omdat de wens voor een geïntegreerde oplossing steeds belangrijker wordt voor fashionondernemers.

De focus van Micro Fashion verschuift van stropdas naar fashion. Omnichannel ondernemen en sturing op retail speelt hierbij een grote rol. Deze ontwikkeling vraagt om software met een ‘where wholesale meets retail’-ervaring. In 2013 ontwikkelde ACA het softwareprogramma XPRT omdat de wens voor een geïntegreerde oplossing steeds belangrijker wordt voor fashionondernemers. Samenwerking tussen deze twee fashionpartijen brengt het beste van twee werelden samen.

“Micro Fashion maakt op dit moment een transitie door”, vertelt Guido Verhagen, Chief Information Officer bij Micro Fashion. “Onze bedrijfsprocessen veranderen van productie-georiënteerd naar proces-georiënteerd waarbij de focus voor ons als wholesaler steeds meer op retail komt te liggen. XPRT biedt de mogelijkheid om een retail-functionaliteit te implementeren in een wholesale-omgeving. Op die manier vereenvoudigen we alle processen met behoud van een helikopterview.“

Verhagen vervolgt: “De mogelijkheden van XPRT en het feit dat we onze eigen maatwerkontwikkelingen kunnen combineren met het XPRT-programma waren belangrijk in het keuzeproces. Daarnaast hebben we in het verleden hele goede ervaringen gehad met Arthur van Dijk en Willy Exterkate van ACA.”

Wisselwerking

“Microfashion loopt voorop als het gaat om samenwerking in de keten en XPRT sluit daar perfect op aan”, aldus Arthur van Dijk, directeur ACA-wholesale. “Retail-processen komen beschikbaar voor groothandelsbedrijven en vice versa. Ik ken Micro Fashion al langere tijd als een actieve gebruiker van het Microsoft Dynamics NAV-platform. In de sterk veranderende fashionmarkt is het fijn dat zij willen optreden als een echte partner voor de toekomst. Ik weet zeker dat wij kunnen leren van Micro Fashion, daar kijk ik echt naar uit. Het is een wisselwerking: wij helpen hen om beter te presteren in de fashionmarkt en zij helpen ons om nog beter te worden.”

Over Micro Fashion

Micro Fashion maakt hoge kwaliteit herenkleding voor Profuomo en Michaelis en distribueert deze naar retailers en warenhuizen. Elke collectie die ze ontwikkelen is gebaseerd op specifieke behoeften van de klant en ontworpen door teams die gespecialiseerd zijn in een bepaald gebied zoals shirts, stropdassen, sjaals, lederwaren en accessoires. Micro Fashion kan omgaan met elke fase van het proces. Van ontwerp tot productie en levering. De producten worden geproduceerd volgens de REACH-normen in fabrieken die BSCI-compliant zijn. Meer info vindt u op microfashion.com.

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.