
Verhuizing ACA Cloud naar Interconnect
In de weekenden van 16/17 mei en 6/7 juni verhuizen wij onze Private Cloud omgeving naar het datacenter van Interconnect in Eindhoven. Wat betekent dat voor jou als klant? Dat vertellen we kort in deze video. Liever lezen? Scroll dan iets naar beneden voor alle informatie.
Wat betekent dit voor jou?
Voor jou als klant zijn de volgende 3 dingen belangrijk:
- In een van de twee weekenden is jouw cloud omgeving niet bereikbaar.
De exacte datum waarin de verhuizing van jouw omgeving verhuist, is gecommuniceerd per mail en via een kaart per post.
-
Beperkte functionaliteit in Openstore. Jouw kassa's blijven gewoon werken, alleen onderstaande functies werken tijdelijk niet. • Het innemen van cadeaubonnen blijft werken, alleen de real-time controle werkt niet. Hierdoor ben je niet op de hoogte van wijzigingen in een ander filiaal. Let op: met uitzondering van uniek genummerde waardecheques. Deze kunnen tijdelijk niet worden ingenomen.
• Je kunt alleen kassabonnen uit je eigen filiaal opvragen, niet uit een ander filiaal. Het retour nemen van een aankoop uit een ander filiaal zal tijdelijk zonder ''originele kassabon'' geboekt moeten worden.
• Het opvragen van de klanthistorie werkt niet, omdat deze gegevens uit Storecenter komen.
Zodra de Cloud is verhuisd en er weer verbinding kan worden gemaakt, wordt bovenstaande met terugwerkende kracht bijgewerkt.
Let op: zie je een rood zwaailicht op je kassa? Geen zorgen, dat komt doordat de connectie met Storecenter nu niet werkt.
Maak je gebruik van LIV' kassa's? Geen zorgen, wij zorgen ervoor dat we het gedeelte van de cloud waar LIV' op draait in een weekend van zaterdag op zondagnacht verhuizen. Zo kun je je LIV' kassa's gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.
- Verbinding met externe partijen kan onderbroken worden. Als je merkt dat de verbinding onderbroken blijft na het weekend, bijvoorbeeld de communicatie naar de webshop, ga dan na of de externe partij IP filtering toepast.
Sommige netwerken, intern en extern hebben de communicatie beveiligd zodat enkel vanaf een bepaald WAN IP nummer verbinding gemaakt mag worden. Die beveiliging moet worden aangepast naar het nieuwe ip-nummer zodat jullie processen door kunnen lopen. Informeer bij je netwerkbeheerder of jullie netwerk zo’n beveiliging bevat en laat de nieuwe reeks toevoegen.
Informeer ook externe partijen die verbinding naar de ACA Cloud omgeving maken! De nieuwe ip reeks hebben we je toegestuurd via e-mail en per post.