Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Referentiecase tritonX & ACA Fashion Software - Van Dijk Store

Referentiecase tritonX & ACA Fashion Software - Van Dijk Store

Van uniek tot verrassend en van basic tot bijzonder. Dat is hoe shoppen bij Van Dijk eruit ziet. De winkel van 3000 m2 in hartje Waalwijk heeft met ruim 120 modemerken een uitgebreid aanbod. Naast een fysieke winkel worden de mooiste items ook online aangeboden, voor zowel dames als heren. Bij de winkel zit een aangrenzende bistro meneervandijk. Hier kun je terecht voor écht goede koffie, lunch en/of een glas wijn. Als je bij Van Dijk Store binnen loopt, waan je je ook eerder in Parijs of Milaan dan in het immer sprankelende Waalwijk. Dat zie je aan de uitstraling van de winkel én aan de collectie. Een perfecte mix tussen high end-topmerken en toegankelijke labels. Letterlijk voor ieder wat wils.


Uitdaging

Van Dijk Store verwent haar klanten met een unieke ‘personal touch’ ervaring. De vraag: Hoe kan die ervaring worden overgebracht in de communicatie waardoor de consument zich ‘uniek’ blijft voelen? Tevens wil Van Dijk Store haar loyale klanten belonen via een Membership programma.

Waarom tritonX
Sinds 2016 wordt tritonX bij Van Dijk Store gebruikt om de CLV (Customer Lifetime Value) te verhogen. ‘We zochten naar een tool waarbij we omnichannel het aankoopgedrag van onze klanten optimaal in beeld zouden krijgen. Een 360 graden view over alle klanten en daardoor op een slimme en efficiënte wijze het contact met onze klanten onderhouden. Voor ons is het enorm belangrijk dat we in de communicatie naar onze klanten toe de juiste ‘tone of voice’ aanslaan. We willen geen spammachine zijn maar onze klanten juist helpen en informeren over nieuwe trends. Via de marketingfuncties in tritonX worden hiervoor de juiste consumenten geselecteerd waardoor we enorm goede response krijgen op onze nieuwsbrieven en campagnes’.

‘We hebben onze klanten onderverdeeld in groepen zoals Top klanten, One Time Buyers, Platinum klanten etc. Via de RFM tool van tritonX hebben we op elke groep van klanten een email strategie bepaald. TritonX helpt ons uitstekend om op een geautomatiseerde wijze met onze bestaande groep klanten nog meer engagement te creëren bij Van Dijk Store. Het resultaat is dat we structureel aan het werken zijn aan het verhogen van de CLV’ aldus Cees van Dijk (algemeen directeur Van Dijk Store).

Samenwerking partners
Om tritonX optimaal toe te passen vindt er een samenwerking plaats met partners.

De betrokken partners in deze case zijn:

ERP - Kassasysteem:ACA XPRT
E-commerce:Divide
ESP:Mailchimp
Online marketing bureau:Multiply
Klantenservice tool:Belco


Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.