Meer dan een jaar geleden hebben wij onze samenwerking met WAIR aangekondigd en er is mooie progressie gemaakt. Zo is de Digital Sales Forecaster hernoemd naar de AI Replenisher en gebruikt WAIR nu een verbeterde versie van het Deep Learning model (Unified Model) om zo nog nauwkeurigere voorspellingen te krijgen. Wat is er allemaal veranderd?
Unified Model
Een unified model is een veelzijdig deep learning model dat een enorme hoeveelheid data gebruikt om nauwkeurige resultaten te genereren. Net zoals ChatGPT, maakt dit model gebruik van geavanceerde technieken om complexe patronen in de gegevens te leren en te begrijpen. Hierdoor kan het model verschillende taken aanpakken en zeer nauwkeurige voorspellingen en analyses tegelijkertijd leveren. Voorheen maakte WAIR gebruik van een zogeheten 'Model Zoo', een verzameling van verschillende modellen, waarbij de data geïsoleerd was in deze afzonderlijke modellen. Onze ML-engineers merkten echter dat ze een plafond hadden bereikt wat betreft de nauwkeurigheid van het model, oftewel de 'forecast accuracy'. Met het Unified Model van WAIR voor replenishment behalen ze nu een minimum 'forecast accuracy' van 95% bij hun huidige klantgroep, iets wat ongekend is.
Bewezen snelle implementatie
Dankzij de bestaande connector met ACA kunnen retailers moeiteloos en snel profiteren van de oplossing van WAIR. De integratie duurt doorgaans tussen de 3 en 10 dagen, omdat de gegevens van de retailer moeten worden gecontroleerd (hebben we alle benodigde gegevens) en geïnterpreteerd voordat we het Deep Learning-model kunnen trainen met de specifieke gegevens van die retailer. Het enige wat we nodig hebben is een akkoord per e-mail waarin de retailer toestemming geeft aan WAIR om de gegevens te ontvangen, en dan kunnen we aan de slag.
Gebruiksvriendelijk
Vaak zien we dat de adoptie van nieuwe IT-oplossingen laag is binnen organisaties. Bij AI-oplossingen wordt slechts 33% hiervan geadopteerd binnen bedrijven. Dit komt vaak doordat mensen al gebruikmaken van verschillende oplossingen/systemen en het als een extra belasting ervaren wanneer er nog een nieuw systeem wordt geïntroduceerd. Ze moeten tijd investeren om het nieuwe systeem te leren en moeten soms zelfs een cursus of workshop volgen.
“Met de AI Replenisher is dit anders. Het wordt direct geïntegreerd in het bestaande ERP-pakket, in dit geval ACA XPRT. Merchandisers kunnen dus blijven werken in de vertrouwde oplossing”
Nieuwsgierig?
Wil je meer weten over ACA en WAIR, en hoe we samen met behulp van Artificial Intelligence bestaande inventory processen écht intelligent maken? Neem dan contact op met Carel Smulers via carel@aca.nl of 06 – 53 95 13 53