In aanloop naar het Retailer of the Year-gala werden op 15 september de categoriewinnaars van Beste Winkelketen en Beste Webshops van Nederland bekend gemaakt. Tijdens deze voorronde wonnen winkelketens Only for Men en Shoeby twee prijzen in de categorieën heren- en damesmode.
In aanloop naar het Retailer of the Year-gala werden op 15 september de categoriewinnaars van Beste Winkelketen en Beste Webshops van Nederland bekend gemaakt. Tijdens deze voorronde wonnen winkelketens Only for Men en Shoeby twee prijzen in de categorieën heren- en damesmode.
Retailer of the Year, een initiatief van Q&A Research & Consultancy in samenwerking met ABN Amro is een jaarlijkse verkiezing waarbij verschillende awards voor retailers worden uitgereikt.


Herenmode
In de categorie herenmode nam Only for Men voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Winkelketen van Nederland en Webshop Award in de categorie herenmode in ontvangst. Only for Men laat hierbij grote merken als C&A, De Bijenkorf en V&D, en op online gebied Wehkamp, achter zich.
“Wij zijn trots dat Only for Men grote merken in de categorie mannenmode achter zich laat. Dit is wederom weer te danken aan ons personeel, zij maken immers het verschil voor Only for Men”, aldus Arthur Feenstra mede-eigenaar van Only for Men. Vorig jaar is Only for Men gestart met een Academy voor het personeel, dit heeft zijn vruchten afgeworpen.
Edwin Belt, branchespecialist mode bij INretail denkt dat de groei van de markt in het omnichannel ondernemen zit en nam Only for Men hierbij als voorbeeld. Volgens Belt staat de komende tijd meer in het teken van samenwerking tussen retailer en leverancier en Only for Men realiseert dit onder andere door te innoveren met Stockbase. Dit platform biedt de mogelijkheid voor retailers om inzicht te hebben in hun complete voorraad, maar ook in die van de leveranciers.
Damesmode
In de categorie damesmode zijn er ten opzicht van vorig jaar grote veranderingen. Zo waren Shoeby, H&M en MS Mode drie nieuwe genomineerden, waarvan Shoeby dit jaar niet alleen de award voor Beste Winkelketen, maar ook die voor Beste Webshop heeft gewonnen. De winkelketen scoorde een gemiddelde van 8,5 volgens consumenten, met name gebaseerd op de klantvriendelijkheid.
Gerelateerde artikelen
Lancering magazine voor fashion heroes
Inspiratie voor het nieuwe retailen
Only for Men opnieuw met prijzen bekroond
Van Westen mannen is winkel van de toekomst