Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Castelijn Mode: “Door XPRT kunnen wij onze focus nog meer bij onze klanten leggen”

Castelijn Mode: “Door XPRT kunnen wij onze focus nog meer bij onze klanten leggen”

In 2018 bestaat het Limburgse familiebedrijf Castelijn Mode 65 jaar. Begonnen als kleine speciaalzaak voor herenmode, maar inmiddels uitgegroeid tot een winkel met meer dan 1200 m2 aan heren- en damesmode. Ook wat betreft automatisering blijft Castelijn Mode zich ontwikkelen: begin dit jaar stapte het bedrijf over op de software-oplossing XPRT van ACA.

De klant op één

“We willen onze klanten een totaalervaring bieden. Een lage drempel, gezelligheid en service, dat is waar wij echt op inzetten”, vertelt Daan Castelijn, E-commerce medewerker bij Castelijn Mode. Dat uitgangspunt heeft het bedrijf altijd voor ogen gehad, al vanaf het allereerste begin in de jaren 50. Zo heeft Castelijn Mode een kidshoek, een eigen atelier met gratis vermaakservice en een personal shopper service. In fashioncafe 'Fifty Three' kunnen klanten dagelijks terecht voor verse bonenkoffie en vaak ook nog iets lekkers erbij. Alles met als doel om die klant op één te zetten.

Om je klant die gewenste optimale totaalervaring te kunnen bieden is het als fashion retail onderneming belangrijk om slim om te gaan met voorraadbeheer en nee-verkoop tegen te gaan. XPRT vormt de centrale spil in de totale softwareoplossing die Castelijn Mode daarbij ondersteunt. Een van de onderdelen van deze oplossing is big-data omgeving Triton X, waarin consumentengedrag helder in kaart gebracht wordt. “De vraag is altijd: hoe kunnen we mensen beter helpen? Wie zijn je beste klanten, wat doen ze, welke merken of maten kopen ze? Daarop kun je inspelen: ‘dan moet je die maten van die merken hebben’. Daar zijn we dan ook steeds meer mee bezig”, legt Castelijn uit. “Het genereren van data beperkt zich niet meer alleen tot online; data komt ook steeds meer naar de winkel. Dat is een voordeel voor ons én voor de mensen die hier komen omdat ze persoonlijker worden geholpen.”



Een handeling twee keer doen? Dan automatiseren!

De drive om klanten altijd de beste service te kunnen geven, zorgt ervoor dat Castelijn Mode ook vooruit blijft kijken als het gaat om automatisering. Daan Castelijn: “Iedere handeling die je twee keer doet kun je automatiseren, vooral als dat daadwerkelijk iets toevoegt aan de klantbeleving. Als je dat voor ogen houdt bij alles wat je doet kun je nog heel veel stappen zetten.” Een van die stappen was dus de overstap van ACA’s Retailium naar ERP software XPRT, gebaseerd op Microsoft Dynamics. XPRT brengt Castelijn Mode veel voordelen, vooral op het gebied van procesverbeteringen. Met de ingebruikname van XPRT is Castelijn Mode bijvoorbeeld overgestapt op werken in de cloud. Ook kan door deze stap het werken met EDI verder uitgebreid worden, bijvoorbeeld door intensievere samenwerking met leveranciers of juist werken met nieuwe leveranciers.

“We werken via retail-serviceorganisatie Euretco veel samen met andere fashionbedrijven, onder andere voor onze webshop. Werken met EDI helpt echt bij die samenwerking. Ieder bedrijf werkt op zijn eigen manier, met eigen codes op de prijskaartjes. Met EAN heb je één standaard en dat werkt gewoon veel makkelijker én sneller. We hameren er ook op bij leveranciers om met EDI te gaan werken.”

Wat vindt Castelijn zelf het belangrijkste effect van het nieuwe systeem? “Tijdbesparing! XPRT is heel logisch opgebouwd en vooral heel snel. Tijd besparen op het ene proces, is een waarde die je weer ergens anders kunt leggen. Voor ons betekent dit, dat we onze focus nog meer bij de klant kunnen leggen.”


Partnerships

Om de focus altijd op de klant te houden, werkt Castelijn Mode nauw samen met andere fashionondernemingen, zowel in het eigen dorp als daarbuiten. Die manier van werken zoeken ze ook met leveranciers. “Op het gebied van automatisering en het kassasysteem zien we dat partnership heel duidelijk met ACA. Er wordt meegedacht en de service is heel fijn. Toen we net voor de opening van onze outlet winkel een probleem hadden met de kassa werd er a la minute gehandeld. Die snelle communicatie en korte lijnen zijn heel prettig.”

Ook de overstap van Retailium naar XPRT verliep soepel. “Natuurlijk moeten medewerkers wennen aan een nieuw systeem, want het betekent dat je zekerheid moet loslaten. Want waar staat alles, hoe doe je alles? Dat gevoel hadden we bijvoorbeeld bij de managementlijsten”, legt Daan uit. Gelukkig wende dat snel, mede door de goede begeleiding vanuit ACA. “Onze vaste consultant José is zelf Retailium gebruiker geweest, voordat ze bij ACA ging werken. Dat zorgde ervoor dat ze weet waarover ze praat, vanuit eigen ervaring. Daardoor wist ze precies hoe ze ons moest begeleiden en waar onze behoeften lagen in de opleiding.” En als er dan toch iets is? “Dan kunnen we altijd even bellen of mailen. Ik heb dan het gevoel: we bellen José en dan komt het goed!”

Wil je weten wat ACA voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met Sander Adriaansen, Accountmanager bij ACA via info@aca.nl of 040 880 07 00.

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.