Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Consumenten verwachten betere beloningen van retailers in ruil voor loyaliteit

Consumenten verwachten betere beloningen van retailers in ruil voor loyaliteit

Traditionele kortingen en spaarpunten zijn niet langer voldoende om consumenten te binden. In plaats daarvan zoeken consumenten naar meer gepersonaliseerde en waardevolle beloningen voor hun loyaliteit. Uit het Adyen Retail Rapport 2023 blijkt dat 62% van de consumenten gepersonaliseerde kortingen verwacht van retailers waar ze regelmatig winkelen. Zelfs 67% van de consumenten verwacht betere beloningen van retailers in ruil voor loyaliteit. Deze cijfers wijst op de noodzaak voor retailers om hun loyaliteitsprogramma’s te blijven innoveren.

tritonX, met de Loyalty 3.0 oplossing, is de sleutel tot het realiseren van deze verhoogde verwachtingen. Via deze innovatieve oplossing zorg je ervoor dat klanten niet alleen terugkeren maar ook echt loyaal worden. Er zijn uitgebreide mogelijkheden, je kunt bijvoorbeeld denken aan een spaarprogramma met gamification van loyalty, maar ook aan loyalty status levels met privileges en belonen op gedrag. Precies waar de moderne consument behoefte aan heeft.

Type loyaliteitsprogramma’s

Spaarprogramma
Via een spaarprogramma bouwen klanten in de basis bij iedere aankoop een tegoed op. Naast het sparen op aankopen is het ook mogelijk om spaarpunten toe te kennen op basis van gedrag via de Event Based Rewarding module. Welke mogelijkheden de klant vervolgens heeft met zijn/haar gespaarde punten is in te stellen via de (omnichannel) Reward & Redeem module:
- Spaarpunten in ruil voor korting
- Spaarpunten in ruil voor coupons
- Spaarpunten in ruil voor periodieke waardecheques

Loyalty status levels
Als je niet wil dat spaarpunten een waarde vertegenwoordigen, ken dan een loyalty status level, met privileges, toe aan het account van de klant. Denk hierbij aan bijvoorbeeld brons, zilver en goud. Hoe meer punten een klant spaart, des te hoger het level. Hoe hoger het level, des te meer privileges een consument krijgt.
Ook is het mogelijk om de loyalty status levels niet op basis van spaarpunten, maar op basis van omzet in te stellen.

Betaald lidmaatschap

Wil jij jouw klanten een betaald lidmaatschap aanbieden? Dat is mogelijk. Zo kan je jouw klanten met een betaald lidmaatschap via Personal Pricing korting bieden, bijvoorbeeld op bepaalde merken. Of zorg ervoor dat jouw betaalde leden geen verzendkosten hoeven te betalen.

Voordelen loyaliteitsprogramma voor de Retailer

• Het geeft winkelpersoneel handvatten om klanten goed te registeren (registreren gaat gemakkelijker als de klant er ook iets voor terug krijgt)
• Grotere kans om je retentie te verhogen
• Het helpt om de klantloyaliteit te vergroten
• Het is een handige leidraad voor marketingactiviteiten
 
Kortom: tritonX biedt innovatieve oplossingen om consumentenloyaliteit te transformeren in waardevolle beloningen. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.