Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Sportshop Do iT: “Met Winstore Online werken we veel efficiënter en slimmer. Zo hebben wij meer focus op onze klant.”

Sportshop Do iT: “Met Winstore Online werken we veel efficiënter en slimmer. Zo hebben wij meer focus op onze klant.”

In november van dit jaar bestaat allround sportzaak Sportshop Do iT alweer 25 jaar. Sinds de oprichting in 1994 is de winkel van meer dan 200 m² groot uitgegroeid tot een bekende naam in de omgeving van Maastricht. Niet in de laatste plaats door hun nauwe banden met diverse sportclubs in de regio. Dit jaar is Sportshop Do iT overgestapt op winkelautomatisering Winstore Online. Mede-eigenaar Richard Sleebe: “Winstore Online zorgt ervoor dat we veel efficiënter kunnen werken. Daardoor kunnen we ons meer met de winkel bezig houden en service bieden aan de klant.”

Hoewel Sportshop Do iT een ruim aanbod heeft in sportartikelen, is een van de focuspunten de connectie met diverse sportclubs. Richard: “We hebben een aantal voetbalclubs verbonden aan onze winkel. We willen hen graag de zorg over kleding uit handen nemen en tegelijkertijd proberen we ze met een mooi programma te binden aan onze winkel.” Die aanpak vereist echte focus op de winkelvloer en persoonlijke aandacht voor de klant.
   
Richard: “Winstore Online zorgt dat de ruimte en tijd om dat te doen er ook is. Een voorbeeld: als artikelen binnenkomen moeten ze meteen in het systeem kunnen staan. We zijn sinds het derde kwartaal van dit jaar gestart met EDI en via die weg komt dat nu allemaal binnen. Daardoor kunnen we sneller en efficiënter werken, waardoor we meer focus kunnen hebben op de winkel en het verlenen van service aan de klant.” Het vorige systeem waar Sportshop Do iT mee werkte was volgens Richard te omslachtig. “We moesten veel stappen door, veel klikken. Dat moest slimmer kunnen en de combinatie Winstore Online met EDI bleek de oplossing die het voor ons makkelijker maakt.”



Rapportages: een bepalende factor

Ook de rapportages in Winstore Online waren een bepalende factor bij de keuze voor Winstore Online. Richard: “Ik ben een echte cijferman en moet cijfers kunnen zien: omzet inzien, bestellen op basis van cijfers. In het vorige systeem stond niet alles open, waardoor we veel minder inzicht hadden. Dat hebben we nu wel: Winstore Online geeft de mogelijkheid om echt goede rapportages te draaien. Dat maakt echt het verschil. En wil ik iets specifieks, dan wordt het meteen geregeld door het Winstore team.”
Met die laatste opmerking haakt Richard ook meteen in op wat hij zelf belangrijk vindt als het aankomt op het contact met zijn klanten: persoonlijke aandacht. Dat ervaart hij ook in de contacten met Winstore. Via retail-serviceorganisatie Euretco kwam Richard in contact met Rob Asveld, productmanager bij ACA / Winstore. “Dat eerste gesprek was eigenlijk al meteen goed en toen ervaarden wij ook direct een klik. Het proces daarna verliep heel prettig.”

 

De overstap naar Winstore Online

En dan ga je echt van start met een nieuw systeem. Een stap waarvan wij vaak merken dat het toch even wennen is voor ondernemers. “Dat is logisch, maar stap voor stap ging dat steeds beter. De begeleiding in het gehele traject was en is goed, maar ik heb altijd geleerd: je moet er zelf mee gaan spelen en dan leer je het”, vertelt Richard. “Je kunt eigenlijk niets fout doen. Er staat altijd wel een beveiligingsvraag die vraagt om ‘akkoord of niet akkoord’, dus je kunt er eigenlijk weinig mee verkeerd doen. Onze strategie was gewoon beginnen en zelf ontdekken. We proberen het en gaat er dan eens wat mis, dan bellen we gewoon met de customer service.”

Hoe kijkt Richard terug op het proces nu Sportshop Do iT al even met Winstore Online werkt? “In het begin hebben we wat opstartproblemen gehad, maar dat is goed opgelost door de customer service. De manier van communiceren, de adviezen die gegeven worden: daar ben ik wel echt tevreden over. Wij willen zoveel mogelijk verbeteren, daarom hebben we voor ACA Winstore gekozen. We kunnen goed met jullie sparren over onze wensen en werkwijze. Jullie denken mee in hoe we vooruit kunnen.” Hij besluit: “Ik ben absoluut tevreden, ik ben blij dat ik de stap gemaakt heb.”


Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.