Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

XPRT

Als fashion retail of wholesalebedrijf kun je hét onderscheid maken als je beschikt over software die alle businessmodellen volledig integreert. Op die manier zorg je ervoor dat gestroomlijnde interne processen je in staat stellen om alle aandacht te schenken aan datgene waar het allemaal om draait: de klant die in verschillende kanalen gebruik kan maken jouw producten en diensten. XPRT biedt deze mogelijkheden door middel van rijke functionaliteit in de breedte en diepte. XPRT is qua technologie gebaseerd op het Microsoft Dynamics 365 platform.

Integratie

Integratie van meerdere businessmodellen

De softwareoplossing XPRT is als geen ander in staat om alle businessmodellen die in één en hetzelfde bedrijf van toepassing kunnen zijn ook te ondervangen in de software. Zo ondersteunt onze software, naast het traditionele businessmodel, ook andere samenwerkingsvormen zoals vendor managed inventory, consignatie, shop-in-shop en long tail. Binnen XPRT vindt dit plaats binnen één database en één bedrijf waardoor de voorraadposities ook direct inzichtelijk zijn per businessmodel/kanaal en overall. Met intelligente en dynamische tools voor replenishment en herverdelen levert dat een optimale sturing voor de totale voorraad in uw bedrijf.

Integratie van de financiële administratie 


Het volledig integreren van de financiële administratie levert heel tastbaar een groot aantal voordelen op. U bespaart aan de ene kant simpelweg tijd doordat een groot aantal zaken toch al geboekt worden zonder dat u daar verder werk aan hebt. Het gaat dan om het automatisch boeken van de kassajournaalposten, maar ook over alle andere handelingen die gevolgen hebben voor de voorraadwaarde. Ook de bankverwerking vindt automatisch plaats. Wanneer je dit combineert met het inscannen van goederen en kostenfacturen en het automatisch matchen van goederenfacturen met goederenontvangsten heb je optimale controle met heel weinig inspanning. Geen interne discussie of uitzoekwerk meer over de voorraadwaarde, geen dure accountantskosten omdat het altijd over dezelfde waarheid gaat. 

E-commerce

Integratie van e-commerce

XPRT fungeert als backbone in het e-commerce proces. Artikeldata kan worden beheerd, prijsmanagement kan gedifferentieerd worden naar verschillende webshops en kan eventueel afwijken van uw winkelprijzen. Prijzen kunnen per land en btw percentage afwijken. De voorraad kan per kanaal / webshop toegewezen worden en is realtime beschikbaar voor het e-commerce platform. 

Consumentenbestellingen komen onmiddellijk nadat de betaling is geaccordeerd in XPRT. Van daaruit wordt het orderproces gemanaged, waarbij onder meer onderscheid gemaakt kan worden tussen single line en multi line order die een aparte benadering vragen voor het picken en sorteren. Er zijn integraties met expediteurs als PostNL, DHL en UPS en voor het financiële deel zijn er koppelingen met PSP’s als Ingenico, Adyen, Multisafepay, Buckaroo, Afterpay en Klarna. Daarmee kunnen terugbetalingen geautomatiseerd worden en kan ook controle plaatsvinden of alle orders ook daadwerkelijk door de PSP op uw rekening worden gestort.

Het pickproces wordt ondersteund met pickopdrachten met foto’s en kan ook digitaal ondersteund worden met scanners en/of tablets waarmee fouten in dat proces tot een minimum worden beperkt.

Key features

De mogelijkheden zijn eindeloos

De klant centraal 

XPRT biedt, aangevuld met de bigdata oplossing TritonX, een volledige ondersteuning voor het 360 graden klantbeeld. Segmentering, personal pricing, extra loyalty faciliteiten o.b.v. andere factoren dan puur het aankoopgedrag. Met XPRT en TritonX zet je big data om in smart data. Het geeft veel meer tools om de klanten beter te benaderen en de effecten van die gedifferentieerde aanpak zijn significant.

Waardepapieren

Binnen XPRT is een volledige administratie beschikbaar van alle loyalty punten, loyaltycheques, giftcards, tegoedbonnen en kortingsvouchers. Op uniek nummer wordt precies bijgehouden welke documenten wanneer uitgegeven zijn en wanneer ze ingenomen zijn. Ook kan in delen ingewisseld worden en wordt een realtime check uitgevoerd door zowel de kassa’s als de webshops, waardoor dubbele inname uitgesloten is.

EDI

Naast de EDI functionaliteit binnen XPRT biedt ACA ook een eigen dienstverlening rondom het communiceren met uw partners. Op basis van Ebiss software van Pranke heeft ACA met een groot aantal merken en retailers mappingen van berichten voorzien, waarbij ook de kwaliteit van de berichten inhoudelijk beoordeeld en getest wordt.

Voordelen

De voordelen van XPRT

Dit zijn de functionele voordelen van werken met XPRT:

  • Volledige financiële integratie
  • Uitgebreide e-commerce en omnichannel ondersteuning
  • Wholesale functionaliteit
  • EDI integratie en dienstverlening
  • Intelligent merchandising management
  • Warehousemanagement incl. scanning
  • Toepassing van alle businessmodellen in één oplossing
  • Microsoft 365 platform
  • Uitvoerige rapportage- en analysemogelijkheden via business Intelligence / dashboards

Nog meer voordelen:

  • Standaardoplossing op basis van releasebeleid 
  • Geavanceerde financiële ondersteuning voor webshop 
  • Maat- en kleurondersteuning 
  • Unieke exemplaarregistratie 
  • Online omzet toewijzen aan een filiaal 
  • Online bestellingen rechtstreeks vanuit filiaal verzenden 
  • Vele koppelingsmogelijkheden met derde partijen
  • Automatische transactieverwerking 
  • Eenvoudige verwerking en controle van retouren
  • Overzichtelijke schermindeling en flexibele knopinrichting
  • Verkoopregistratie op klantniveau
  • Kassabonnen van andere filialen inzien 
  • Klantgegevens wijzigen op de kassa 
  • Uniek genummerde cadeaubonnen uitgeven en innemen
  • Aankoophistorie van klanten bekijken op de kassa
  • En nog veel meer..

Download hieronder de ACA voor Wholesale brochure. Benieuwd naar de veelzijdige mogelijkheden van XPRT voor Retail ondernemingen? Neem dan contact met ons op!

Dimensies

Meer dimensies in artikelen

Uniek is bijvoorbeeld de oplossing waarbij het gaat om extra dimensies als lengtematen, cupmaten en wijdtematen. XPRT kan deze extra dimensie in de matrix structuur gieten, waardoor je op één artikelkaart inzicht hebt in alle kleuren en maten inclusief de extra dimensie. Het resultaat is een driedimensionale matrix. Dit kun je ook nog uitbreiden met stofsamenstelling of materiaal, waardoor ook bijvoorbeeld verschillende wassingen op 1 artikelkaart zichtbaar worden.

Met XPRT heb je een totaalbeeld van je voorraadposities in diverse kanalen en kun je op dynamische wijze sturen op die kanalen waar de vraag het grootst is.

Ontdek meer over XPRT


Meer weten over de mogelijkheden van XPRT?
Bekijk hieronder onze klantreferenties en andere artikelen

Voor meer informatie over cookies het wijzigen van je cookie instellingen verwijzen wij je door naar ons privacy statement en de cookie instellingen.